image Jahitan Tangan Mata Lalat - Mia Liana

Saturday, 26 May 2018

# Family Matters

Jahitan Tangan Mata Lalat


Status terkini projek menjahit baju kurung Sofea.... Ketika ini Mia sedang jahit mata lalat untuk bahagian leher. Nasib ingat lagi cara nak jahitnya. Mia gunakan 4 benang dan buat 5 lilitan agar nampak besar sikit mata lalat ini.



Boleh juga guna mesin jahit tapi Mia lebih suka cara manual. Jahit dengan hasil tangan sendiri.


** take 5 jap... update blog...


18 comments:

  1. wahhhh pandainye mia ^^

    aff nak belajar jugak lah :D

    https://jajastollymolly.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Oo kak Mia guna 5 ye. Kita suka guna 3 atau 4 je simpul ia tu

    ReplyDelete
  3. pandai nya akak menjahit.
    Hi thankyou sebab sudi join segment blogwalking mushy zaini.
    Im here finally 💕 Done follow and bw here

    ReplyDelete
  4. pandai kak mia.. boleh buat tempahan baju raya la kan?

    ReplyDelete
  5. Kita pun Emak kita ajar, ada lagi satu tu, jahitan karipap, kita suka yang tu sebab ada gentel-gentel timbul ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang karipap tu camne nak buat eh.. nanti update la kat blog...

      Delete
  6. Dulu adalah belajar tapi dah lama tinggalkan, jadi mampu tengok jelah.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oohhh.. takpe. sama lah. ni pun tengah refresh balik..

      Delete
  7. assalamualaikum mia...cantik jahitan mia...

    ReplyDelete