image Petua Untuk Elakkan Migrain - Mia Liana

Sunday, 15 November 2020

# Health

Petua Untuk Elakkan Migrain

01. Elakkan minuman tinggi kafein.

02. Elakkan stres.

03. Elakkan makanan masin, proses dan berkeju.

04. Tidur dan rehat secukupnya.

05. Bersenam.

06. Pengambilan diet seimbang.


** info sihat



11 comments:

  1. Alhamdulillah.. kakmim xde migrain.. 1 lg tips kalo migrain ialah tido... migrain jer ubatnya mst tido, lampu curtain semua off dan turunkan biarkan gelap gelita.. insyallah berkesan

    Hai mia... salam kenal dr kakmim 🙂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan kakmim. Ada juga tengok dulu kawan migrain, lampu dan langsir semua tutup, bunyi dan bau apa2 pun tak mau. Macam itulah ubatnya

      Delete
  2. No.1 dan 3 tu payah nak elak..hihi 😬

    P/S: Tq ya follow blog cheq, cheq dah lama follow sini 🌼

    ReplyDelete
  3. Migrain ni sekali hinggap, adeii macam nak putus urat mata... tapi lama sungguh tak kena migrain...

    ReplyDelete
  4. Dulu selalu kena migrain. TQ share info ni :)

    ReplyDelete
  5. good sharing...
    bab coffee tu memang susah skt sbb fav...

    ReplyDelete
  6. Oo..makanan berkeju pun penyumbang sakit kepala ke. Gud info kak mia

    ReplyDelete
  7. dulu selalu jga migrain. lepas cukup tido makan jaga, dah kurang dan lama lama dah tak sakit dan jarang dah migrain.

    ReplyDelete
  8. Mrs. A ada migrain ialah biasa sakit sebelah kepala sahaja.
    Kalau cuaca panas sangat memang teruk jadinya

    ReplyDelete
  9. saya lah tu yang kerap kena migrain..huhuhu

    ReplyDelete