June 2017

Wednesday, June 28, 2017

Wordless Wednesday 375 : Drinking Water At The Correct Time




Drinking Water At The Correct Time


Read more / Baca Lagi >>>

Ranking Alexa 28.6.2017




Global Alexa Rank : 520,640

Rank in Malaysia : 4,254

Sumber : SINI

Rekod sebelum ini di SINI

** prestasi blog merundum seketika di musim raya...

Read more / Baca Lagi >>>

Kata-Kata Madah (167)




Jangan pernah memandang rendah seseorang.

Kerana di sebalik kelemahannya,
pasti ada kelebihan yang mungkin tak terlihat.


** kata mutiara pagi...

Read more / Baca Lagi >>>

Tuesday, June 27, 2017

Selfie Hari Raya Ketiga 2017



Hari raya ketiga baru pakai baju raya yang kedua. Tak nak cakap banyak. Nak tempek gambar selfie Mia dan Sofea berdua... zasss...




Lokasi di Secret Recipe, Parit Raja. Pakcik-pakcik Sofea nak belanja Sofea kat sini. Dapat nombor 4 dalam kelas. Sokongan moral untuk Sofea belajar lebih rajin lepas ni. Yeahh..

** selfie time...

Read more / Baca Lagi >>>

Olivie Extra Virgin Olive Oil



Olivie Extra Virgin Olive Oil

Bagus minum olive oil ni sebelah pagi. Mak dan Ayah Mia amalkan minum ni sebelum pergi kebun.

Khasiat olive oil ada di SINI.

Alhamdulillah... masih kuat nak kerja kebun walaupun semakin berusia.

** love my parents so much...

Read more / Baca Lagi >>>

Makan Jagung Rebus




Bila dah kumpul ramai-ramai masa raya ni.. makan apa saja pun terasa berselera betul walaupun hanya makan jagung rebus. Faveret keluarga Mia ni jagung manis rebus. Sekali hadap je terus licin. 

Banyak khasiat jagung ni. Kandungan serat yang tinggi memudahkan sistem penghadaman. Boleh mencegah kekurangan darah dan sebagai menu diet.

Kenyang makan jagung ni...

** Sofea suka makan jagung rebus yang disalut dengan mayonaise...

Read more / Baca Lagi >>>

Benefits Of Olive Oil



Benefits Of Olive Oil


Type II Diabetes
Olive oil diet is rich in monosaturated fats which helps protect against Type II diabetes

Obesity
Olive oil can make it easier to control or lose weight due to its high nutrient value

Heart Health
Helps slow down heart aging proces, antioxidants may offer protection against red blood cells damage

Blood Pressure
Taking olibe oil on a daily basis can help reduce hypertension

Keeps Bones Healthy
Help prevent the loss of calcium related to developing osteoporosis during later years

Relieving Earache
Olive oil is known as being a natural remedy for aerache and for dealing with excess ear wax

Depression
People who follow a Mediterranean style diet that is rich in olive oil may be at a lower risk of depression

Damaged Hair
Olive oil has the ability to moisturize hair that has become frizzy or dry

Colon Cancer
Research by Spanish scientists has shown including olive oil in the diet lowers the risk of this cancer

Skin Health
It's used in skincare products as it's full of antooxidants and vitamin A and E

Skin Cancer
Olive oil is rich in antioxidants, and may help lower the risk of malignant melanomas

Digestion
Helps to give a feeling of fullness, and the contents of the stomach are digested more slowly

** my parents used to drink a tablespoon of olive oil in the morning.... 

Read more / Baca Lagi >>>

Quote Of The Day (408)




Be alone.

Eat alone, take yourself on dates, sleep alone. In the midst of this you will learn about yourself. You will grow, you will figure out what inspires you, you will create your own dreams, your own beliefs, your own stunnimg clarity and when you do meet the person who makes your cells dance, you will be sure of it, because you are sure of yourself.

** you... 


Read more / Baca Lagi >>>

Monday, June 26, 2017

Kata-Kata Madah (166)




Rencana Tuhan selalu berakhir dengan kebaikan. Sehingga, jika yang sedang kau alami sekarang belum baik, bererti itu bukan akhir. Bertahanlah.

** cekal.. tabah..


Read more / Baca Lagi >>>

10 Ways To Know If You Have Adrenal Fatigue


10 Ways To Know If You Have Adrenal Fatigue

I think most of us never realize that sometimes we do have signs having adrenal fatigue. The most noticeable part is when we cannot sleep at night and always feeling tired. Although it may not be serious but we need to take urgent attention before it becomes worst.

Let's read...



What is adrenal fatigue?
Very simply put, adrenal fatigue occurs when your body experiences more stress than it’s able to handle. The adrenals get over-taxed and then tired, and slowly function deteriorates.

So how do you know if you have adrenal fatigue?
The sad truth is that in our day and age, most people have some level of adrenal fatigue. Most of the stressors we’re dealing with on a daily basis are brand new (relatively speaking) in the human experience such as unhealthy diet, environmental toxins, chronic stress of daily life, and chronic degenerative disease. Furthermore, these are what we call the “sit and stew” kinds of stressors: long-term chronic stressors where stress hormones are released, but not really used. This is much more damaging to the body than the traditional “fight and flight”: you know, the running from a woolly mammoth kind of thing, where you’d get the adrenaline rush and then USE it by running like hell.

The best way to know if you have adrenal fatigue and at what stage (there are four stages), is to work with a holistic practitioner who can order testing to determine your cortisol levels at various points throughout the day. In the absence of that, here are 10 indicators that you have some degree of adrenal fatigue:

  1. You’re a “night person” (you have trouble getting up in the morning and you have trouble falling asleep at night)
  2. Your blood pressure is either above 120/80 or below 105/70
  3. You get a headache after exercising
  4. You clench or grind your teeth
  5. You get dizzy when you stand up quickly
  6. You crave salty foods
  7. You perspire easily
  8. You’re always tired
  9. You need to wear sunglasses outside during the day
  10. You don’t stay asleep at night

If two or more of these describe you, you most likely have some degree of adrenal fatigue.


** as a precaution...

Read more / Baca Lagi >>>

Sayang Blog.. Update Blog...




Nak buat macam mana. Dah memang Mia sayangkan blog ini. Tak sampai hati nak biarkan ianya tidak berupdate. Walaupun sekarang tengah sibuk beraya, Mia tetap maintain update blog untuk kekalkan prestasi momentum berblog yang konsisten. Tidak mengapa kalau trafik blog berkurangan di musim raya ini. Memang dah biasa macam ni tiap-tiap kali raya. Kebanyakkannya Mia buat entri di awal pagi dan set autopublish mengikut masa yang Mia nak ianya publish.

Mia belum berkesempatan nak blogwalking raya ke blog rakan-rakan blogger. Akan cuba luangkan masa untuk itu nanti.

Apa-apa pun, masih dalam mood raya kan... rayalah puas-puas dan enjoy bersama keluarga tercinta. Raya cuma setahun sekali.


** blog tetap dihati....


Read more / Baca Lagi >>>

Bila Raya Jangan Lupa Bakar Kalori Yang Diambil


Bila Raya Jangan Lupa Bakar Kalori Yang Diambil

Sekarang ini tengah musim raya, memang ke sana ke mari beraya sakan. Makan juadah raya.. kuih raya dan macam-macam. Tetapi jangan lupa bakar kalori yang diambil.

Jom kita tengok...


Almond London (sebiji)
50 kalori
Aktiviti membakar 50 kalori :
- berjalan kaki = 15 minit
- jogging = 6 minit
- mengayuh basikal = 8 minit

Tart Nanas (sebiji)
50 kalori
Aktiviti membakar 50 kalori :
- berjalan kaki = 15 minit
- jogging = 6 minit
- mengayuh basikal = 8 minit

Dodol (sepotong)
70 kalori
Aktiviti membakar 70 kalori :
- berjalan kaki = 20 minit
- jogging = 8 minit
- mengayuh basikal = 10 minit

Rendang daging (2 ketul kecil)
130 kalori
Aktiviti membakar 130 kalori :
- berjalan kaki = 35 minit
- jogging = 15 minit
- mengayuh basikal = 20 minit

Kerepek pisang (3 keping)
40 kalori
Aktiviti membakar 40 kalori :
- berjalan kaki = 10 minit
- jogging = 5 minit
- mengayuh basikal = 5 minit

Lemang (sepotong)
100 kalori
Aktiviti membakar 100 kalori :
- berjalan kaki = 30 minit
- jogging = 15 minit
- mengayuh basikal = 10 minit

Rendang ayam (2 ketul kecil)
100 kalori
Aktiviti membakar 100 kalori :
- berjalan kaki = 30 minit
- jogging = 15 minit
- mengayuh basikal = 10 minit

Lontong dan sayur lodeh (semangkuk)
260 kalori
Aktiviti membakar 260 kalori :
- berjalan kaki = 70 minit
- jogging = 30 minit
- mengayuh basikal = 40 minit

Ketupat (8 kiub kecil)
80 kalori
Aktiviti membakar 80 kalori :
- berjalan kaki = 20 minit
- jogging = 10 minit
- mengayuh basikal = 15 minit

Adui... agak-agak berapa banyak kalori yang kita dah ambil eh? Sungguh tak terkira. Uwaaaa...

** buat-buat pejam mata... raya je dulu.. lepas raya kita jogging ramai-ramai... yeahhh... (positif)
Read more / Baca Lagi >>>

Quote Of The Day (407)




Seriously, be strong and know when enough is enough. Take your stand, speak up and refuse to let others hurt you. Throughout your lifetime some people will discredit you, disrespect you and treat you poorly for no apparent reason at all. Don't consume yourself with trying to change them or win their approval. And don't make any space in your heart to hate them. You don't have control over what others think about you, but you do have control over how you decide to internalize their opinions. Leave them to their own judgements. Let people love you who they want you to be. Or let them walk away if they choose. They can't harm you either way; it's their understanding that is faulty, not yours.

** be strong and move on...



Read more / Baca Lagi >>>

Legs Up The Wall



Sometimes we need to rest and relax by doing this exercise. Do try it and enjoy the moment.


This powerful yet incredibly restorative pose is beneficial to the health of your heart. It gives your heart a rest so it doesn't have to pump as hard, and helps to slow down your heart rate, leaving you feel relaxed with more calm mind. Spend 5 minutes here noticing the natural rhythm of your breath and see what happens. Enjoy.

** do spend time for yourself....

Read more / Baca Lagi >>>

Ranking Alexa 26.6.2017




Global Alexa Rank : 518,458

Rank in Malaysia : 4,054

Sumber : SINI

Rekod sebelum ini di SINI

** konsisten update blog walaupun musim raya...


Read more / Baca Lagi >>>

Sunday, June 25, 2017

Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri DYMM Sultan Johor & DYMM Permaisuri Johor




Salam Aidilfitri

Seluruh Bangsa Johor dijemput untuk menghadiri Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri DYMM Sultan Johor & DYMM Permaisuri Johor.

Tarikh : 26 Jun 2017 (Isnin)
Masa : 10.00 pagi - 3.00 petang
Tempat : Istana Pasir Pelangi

Sumber : Royal Press Office Johor Darul Ta'zim

** semua dijemput hadir beramai-ramai....

Read more / Baca Lagi >>>

Juadah Raya Aildilfitri 2017




Memandangkan minggu lepas dah buat juadah untuk ngunjung, juadah raya aidilfitri tahun ini hanya masak untuk keluarga Mia saja.

Operasi memasak dibuat pada malam tadi. Seperti biasa akan masak ketupat dan lontong nasi. Rutin wajib.

Dan juadah yang dimasak ialah...

rendang ayam kampung (2 ekor)

lodeh

sambal tumis

Makan ramai-ramai pagi terasa begitu meriahnya sebelum pergi beraya ke rumah nenek.

** faveret sangat rendang tu... sedap...

Read more / Baca Lagi >>>

Hari Raya Pertama 2017



Wahhhh... hari ini hari raya pertama 2017. Mia beraya dengan keluarga Mia di Parit Raja, Batu Pahat, Johor. Meriah sangat sebab berkumpul semua adik-beradik Mia. Alhamdulillah.... syukur dapat beraya bersama tahun ni.

Jom tengok gambar... biar gambar yang berbicara.... zasss....

Mia dengan Sofea

Dengan sepupu-sepupu Sofea, Adam dan Idris

Bergaya dengan cermin mata hitam

Happy hour with them

Ayah Mia dan Mak Mia


Dengan cucu-cucu keluarga ini

Adik-beradik Mia

** salam aidilfiti 2017 semua.... (^_^)



Read more / Baca Lagi >>>

De'Xandra Inspired Perfume




De'Xandra Inspired Perfume

Beberapa hari sebelum raya, Mia dapat bungkusan dari Kelantan. Macam dah tahu dari siapa... 

Sebelum itu, Eraz ada pm Mia nak poskan sesuatu. Katanya sebagai tanda ingatan dan penghargaan buat Mia kerana telah mendidik Eraz di dunia blog. Eraz adalah salah seorang dari protege mialiana.com dulu. Ada cerita kat label Diari Mentor.

Alhamdulillah... tak sangka Eraz hadiahkan Mia.. set minyak wangi De'Xandra. Terharunya. Terima kasih ya.. Ingat lagi Mia di sini.

** kenal dengan blogger Eraz tak? Blognya http://www.erazfadli.com
Read more / Baca Lagi >>>

Salam Aidilfitri 2017





Hari ini 1 Syawal 1438H, 25 Jun 2017... hari raya Aidilfitri yang pertama. Di kesempatan ini Mia nak ucapkan Selamat Hari Raya Aildilfitri kepada semua pengunjung blog ini yang beragama Islam tidak kira di mana jua anda berada. Maaf zahir dan batin.

Semoga ceria dan bahagia di hari yang mulia ini.

** yeay... hari ni dah raya....
Read more / Baca Lagi >>>

15 Reasons Why Should Drink Lemon Water Every Morning



15 Reasons Why Should Drink Lemon Water Every Morning

  1. Improve digestion
  2. Boost immune system
  3. Hydrates your body
  4. Boosts energy
  5. Promotes healthy and rejuvenated skin
  6. Reduces inflammation
  7. Weight Loss Aid
  8. Alkalize your body
  9. Cleansing properties
  10. Antibacterial and antiviral properties
  11. Reduces mucus and phlegm
  12. Freshen breath
  13. Boosts brain power
  14. Anti-cancer
  15. Get off caffein
** just give yourself a try.. and you will feel the difference...

Read more / Baca Lagi >>>

Natural Ways To Purify Your Lungs




Natural Ways To Purify Your Lungs

  1. Don't smoke
  2. Discard dairy
  3. Drink green tea
  4. Add lemons to your diet
  5. Drink carrot juice
  6. Increase potassium
  7. Add more ginger
  8. Load up on antioxidants
  9. More Oregano
  10. Try adding peppermint
  11. Take hot shower
  12. Start doing yoga
  13. Drink alkaline water
** love your lungs... 






Read more / Baca Lagi >>>

Saturday, June 24, 2017

Quote Of The Day (406)




Stop apologising. You don't have to say sorry for how you laugh, how you dress, how you make your hair, how you do your makeup, how you speak. You don't have to be sorry for being yourself. Do it fearlessly. It's time to accept : this is you, and you got to spend the rest of your life with you. So start loving your sarcasm, your awkwardness, your weird habits, your unique sense of humour, your voice, your talents, your everything. It will make your life so much easier.

** love yourself more...

Read more / Baca Lagi >>>

Amalan Malam Raya




Amalan Malam Raya

Rasulullah SAW bersabda :
Sesiapa menghidupkan malam hari raya fitrah dan malam hari raya korban, nescaya tidak akan mati hatinya pada hari matinya hati-hati." (Riwayat Imam at-Thabrani daripada 'Ubadah r.a.)

Amalan zikir berikut dipetik daripada kitan Jami' al-Fawaid wa Jauhar al-Qola'id karangan asy-Syeikh Daud bin Abdullah al-Fatani, halaman 117:


Amalan Pertama (dibaca 300 kali)

Barang siapa membaca pada malam hari raya fitrah 300 kali kemudian dihadiahkan kepada kaum Muslimin yang telah meninggal dunia, dimasukkan dalam tiap-tiap kubur mereka 1000 cahaya dan dijadikan dalam kuburnya nanti 1000 cahaya.


Amalan Kedua (dibaca 400 kali)

Barang siapa membacanya pada tiap-tiap satu daripada dua hari raya,
  • Dikahwinkan Allah dengan 400 orang Hurul ain (bidadari)
  • Seperti memerdekakan 100 hamba
  • Malaikat membuat baginya beberapa dusun dan ditanamkan beberapa pohon kayu sehingga Hari Kiamat.


Bagi kedua-dua amalan, waktu mengamalkannya adalah antara lepas Maghrib malam raya hingga didirikan solat sunat hari raya.

Nota : Menurut Imam az-Zuhri (wafat 124H), beliau tidak pernah meninggalkan amalan ini sejak mendengarnya daripada Anas r.a. manakala Anas sendiri tidak pernah meninggalkan amalan ini sejak mendengarnya daripada Rasulullah SAW.

** sekadar perkongsian yang bermanfaat untuk amalan di malam raya.... selamat beramal...

Read more / Baca Lagi >>>

Kesedihan Orang-Orang Soleh Meninggalkan Bulan Ramadhan


Hari ini hari terakhir ramadhan buat tahun 1438H / 2017M. Perkongsian artikel "Kesedihan Orang-Orang Soleh Meninggalkan Bulan Ramadhan" yang bermanfaat untuk kita semua. Jemput baca...

Kesedihan Orang-Orang Soleh Meninggalkan Bulan Ramadhan


1. Hari demi hari, jam demi jam tidak terasa sebentar lagi kita akan meninggalkan bulan suci nan mulia ini, bulan kesabaran dan latihan, bulan rahmat dan ampunan, bulan Quran dan qiyam, bulan kemuliaan dan keberkahan, bulan di mana terdapat malam kemuliaan yang lebih baik dari seribu bulan. Masih banyak kegiatan ibadah yang belum sebaik mungkin kita lakukan di bulan ini, atau bahkan kita masih sibuk urusan duniawi di bulan ini sehingga banyak sasaran yang belum kita laksanakan di bulan mulia ini. Sedangkan kita tidak tahu apakah umur kita masih dipanjangkan oleh Allah hingga berjumpa Ramadhan di tahun yang akan datang ?

2. Bagi para ulama salaf shalih menjelang hari-hari pemergian Ramadhan, begitu berat dan sedih mereka rasakan. Dengan berlalunya bulan Ramadhan, hati mereka mejadi sedih. Maka, tidak menghairankan bila pada malam-malam terakhir Ramadhan, pada masa zaman Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam, Masjid Nabawi penuh sesak dengan orang-orang yang beri’tikaf. Dan di sela-sela i’tikafnya, mereka terkadang menangis terisak-isak, kerana Ramadhan akan segera berlalu meninggalkan mereka. Ketika mereka memasuki detik-detik akhir penghujung Ramadhan, air mata mereka menitis. Hati mereka sedih.

3.Mereka menangis kerana merasakan belum banyak mengambil manfaat dari Ramadhan. Mereka sedih kerana khawatir amalan-amalan mereka tidak diterima dan dosa-dosa mereka belum dihapuskan. Mereka berduka kerana boleh jadi mereka tidak akan bertemu lagi bulan Ramadhan yang akan datang.

4. Al-Hafidz Ibnu Rajab al-Hanbali mengatakan :

كانوا يدعون الله ستة أشهر أن يبلغهم شهر رمضان، ثم يدعون الله ستة أشهر أن يتقبله منهم

“ Para ulama salaf, berdoa kepada Allah selama enam bulan agar mereka disampaikan kepada bulan Ramadhan, kemudian mereka berdoa lagi selama enam bulan agar Allah mau menerima amalan ibadah mereka tersebut (selama di bulan Ramadhan) “

5. Beliau juga mengatakan :

كان بعض السلف يظهر عليه الحزن يوم عيد الفطر فيقال له: إنه يوم فرح وسرور فيقول: صدقتم ولكني عبد أمرني مولاي أن أعمل له عملا فلا أدري أيقبله مني أم لا ؟

“ Sebahagian ulama salaf menampakkan kesedihan di hari raya Idul Fitri, Seseorang kemudian bertanya kepadanya, “Sesungguhnya hari ini adalah hari bersuka ria dan bersenang-senang. Kenapa engkau malah bermuram durja? Ada apakah gerangannya?”

“Ucapanmu benar, wahai sahabatku,” kata orang tersebut. “Akan tetapi, aku hanyalah hamba yang diperintahkan oleh Rabb-ku untuk mempersembahkan suatu amalan kepada-Nya. Sungguh aku tidak tahu apakah amalanku diterima atau tidak.”

6. Kekhawatiran serupa juga pernah menimpa para sahabat Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam. Di antaranya Sayyidina Ali bin Abi Thalib radhiallahu ‘anhu. Diriwayatkan, di penghujung Ramadhan, Sayyidina Ali bergumam :

يا ليت شعري من هذا المقبول فنهنيه، ومن هذا المحروم فنعزيه. وعن ابن مسعود أنه كان يقول: من هذا المقبول منا فنهنيه، ومن هذا المحروم منا فنعزيه

“Aduhai, andai aku tahu siapakah gerangan yang diterima amalannya agar aku dapat memberi ucapan selamat kepadanya, dan siapakah gerangan yang ditolak amalannya agar aku dapat ‘melayatnya’ (mentakziah).”

7. Ucapan Sayyidina Ali radhiallahu ‘anhu ini mirip dengan ucapan Abdullah bin Mas’ud radhiallahu ‘anhu :

من هذا المقبول منا فنهنيه، ومن هذا المحروم منا فنعزيه، أيها المقبول هنيئا لك أيها المردود جبر الله مصيبتك

“Siapakah gerangan di antara kita yang diterima amalannya untuk kita beri ucapan selamat, dan siapakah gerangan di antara kita yang ditolak amalannya untuk kita ‘layati’ (ucap takziah). Wahai orang yang diterima amalannya, berbahagialah engkau. Dan wahai orang yang ditolak amalannya, semoga Allah menambah musibahmu ”

8. Begitulah kesedihan dan kekhawatiran para sahabat nabi apabila berhadapan dengan detik detik akhir bulan Ramadan seperti yang tercatat dalam kitab Lathaif al-Ma’arif oleh Al Hafidz Ibn Rajab al-Hanbali

9. Bukan berarti kita dilarang merasa senang dan gembira menyambut hari raya, bahkan itu dianjurkan oleh Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam : “Wahai Abu Bakar, sesungguhnya setiap kaum mempunyai hari raya, dan sesungguhnya hari ini adalah hari raya kita.” (HR Nasa’i). Akan tetapi jangan sampai rasa gembira kita melalaikan dari menggunakan kesempatan emas ini untuk lebih menggapai pahala dan ridha dari Allah Ta’alaa.

Disediakan oleh:
Pertubuhan Penyelidikan Ahlussunnah Wal Jamaah
Johor Bahru, Johor (ARG Johor)

** begitu sedihnya... moga kita bertemu di Ramadhan yang akan datang...

Read more / Baca Lagi >>>

The Nutritionally Complete Spirulina




Spirulina is often deemed the most nutritionally complete of all food supplements, containing a rich supply of many important nutrients, including PROTEIN, iron, complex carbohydrates adn vitamins A, K, & B complex. 

Spirulina is the highest source of B-12, essential  for healthy nerves and tissue. Reduces allergic reactions from RADIATION sickness and is rich in GLA, a compound found in breast milk that helps develop healthier babies.

Spirulina also increases STAMINA and immunity levels in athletes, and its high protein content helps build muscles mass. It is the richest BETA CAROTENE food, with a full of spectrum of 10 mixed carotenoids.

** great benefits of spirulina..

Read more / Baca Lagi >>>

Sepetang Di Plaza Angsana Johor Bahru



Kisah petang semalam. Punyalah ramai orang kat Plaza Angsana Johor Bahru. Mia dan Sofea ke sana nak beli kasut raya dan tudung raya.

Beli kasut raya kat kedai Fabiano Ricco. Mia memang pakai kasut brand ni. Designnya sentiasa menepati citarasa Mia. Handbag pun sama.

Jom tengok si comel Sofea pilih kasut mana...

Rambang mata nak pilih. Paling berkenan kat design ni. Simple dan menarik.

Nampak sweet pula bila Sofea pakai. Mia pun beli design kasut yang sama. Nak sedondon katanya.

Kasut yang dipilih jenis comfort. Jadi nanti akan rasa selesa nak berhari raya. Kaki pun tak penat. Design kasut ni sesuai untuk semua jenis pakaian.


Tudung bawal crepe ikut tema warna baju kurung. Untuk baju jubah tak ada pula warnanya. Jadi.. untuk baju jubah Mia dan Sofea akan pakai shawl warna kelabu.

Selesai beli... lama memilih sebab terlalu banyak kedai dan booth yang jual pakaian dan tudung raya. Semakin petang.. semakin ramai pula kat Plaza Angsana.

** agak last minute shopping raya....

Read more / Baca Lagi >>>

How To Be Mentally Strong




How To Be Mentally Strong

  1. Don't fear alone time
  2. Don't dwell on the past
  3. Don't feel the world owes you
  4. Don't expect immediate results
  5. Don't worry about pleasing everyone
  6. Don't waste time feeling sorry for yourself
  7. Don't waste energy on things you can't control
  8. Don't let others influence your emotions
  9. Don't resent on other people's success
  10. Don't shy away from responsibilities
  11. Don't give up after the first failure
  12. Don't fear taking calculated risks
** nice tips to be followed...

Read more / Baca Lagi >>>

Ranking Alexa 24.6.2017




Global Alexa Rank : 533,810

Rank in Malaysia : 4,216

Sumber : SINI

Rekod sebelum ini di SINI

** go for < 500k global rank... chaiyukkk...

Read more / Baca Lagi >>>

Friday, June 23, 2017

Segmen: Bloglist Haslina : July 2017




Mia join segmen bloglist ni. Simple nak join. Mia tag EdaHernee dan Mama Maszull.

Jom pakat ramai-ramai join segmen ni untuk tersenarai dalam 'special bloglist July'

Segmen tamat pada 29 Jun 2017.

** sesi support rakan blogger...
Read more / Baca Lagi >>>

Quote Of The Day (405)





Positivity Pledge

I shall no longer allow negative thoughts or feelings to drain me of my energy.

Instead I shall focus on all the good that is in my life. 

I will think it, feel it and speak it.

By doing so I will send out vibes of positive energy into the world and I shall be grateful for all the wonderful things it will attract into my life.


** be positive... always...


Read more / Baca Lagi >>>

Health Benefits Of Fresh Grapefruit Juice




Health Benefits Of Fresh Grapefruit Juice

  1. Anti-cancer
  2. Weight loss
  3. Rich in vitamin C
  4. Aids bowel movements
  5. Promote digestion
  6. Reduce fever
  7. Protective against cold and flu
  8. Boosts your immune system
  9. Contains citric acid and natural sugar
  10. Essential oils like limonene, pinene and citral
  11. Rich in calcium, folic acid, phosphorus and potassium
  12. Helps to reduce water rretention and swelling of legs during pregnancy

** why not give yourself a try... drink fresh grapefruit juice...



Read more / Baca Lagi >>>

Hip Dips Workout




In this blog post, I would like to share some exercises or workout to get rid of hip dips. You can try to do it at home. Simple steps to be followed.

Enjoy your workout..

Step 1

Step 2

Step 3

Step 4

** I just started to workout these steps.. hope to get the better shape of mine...

Read more / Baca Lagi >>>

Top Supporters May 2017