image Aktiviti Menjahit Menjelang Persekolahan 2019 - Mia Liana

SAPS Ibu Bapa ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Sunday, 13 January 2019

# Family Matters

Aktiviti Menjahit Menjelang Persekolahan 2019


Alhamdulillah... dapat juga Mia menyiapkan jahit 5 kain sekolah yang baru untuk Sofea. Juga jahitkan kain telekung dan lencana di tudung-tudung sekolah rendah dan agama.

2 minggu sebelum naik persekolahan tahun 2019, Mia luangkan masa di rumah untuk aktiviti menjahit. Awal pagi sebelum kerja dan selepas balik dari kerja. Pendek kata, habiskan banyak masa dengan menjahit di rumah.

Jom tengok...







kain sekolah


kain telekung




lencana sekolah


Gigih menjahit walaupun Mia demam, selsema dan batuk pada masa itu. Syukur... siap jua akhirnya sebelum naik sekolah tahun 2019.


** hasil sendiri....


14 comments:

  1. Semoga cepat sihat.. pengorbanan seorang ibu tiada tandingannya. :)

    ReplyDelete
  2. Semoga cepat sembuh Mia..
    Cayalah Mia.. Terror menjahit.. Sha beli siap je.. Memang fail bab jahit jahit ini..
    Lencana sekolah dan tanda nama anak2 pun, encik suami yang jahit.. kikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin.. terima kasih shahida. untungnya ada en suami yang tolong jahitkan...

      Delete
  3. bestnyaaa...teringat dulu2 pun mak yang jahitkan baju sekolah..tudung aje beli kat kedai sebab mak tak reti nak jahit tudung time tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. throwback masa sekolah dulu... memang mak yang jahit baju kami adik-beradik...

      Delete
  4. wah hebatnya kak mia! :)

    https://aerillhassan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. boleh lah skit-skit... jahit untuk family sendiri...

      Delete
  6. Bagus kakmia, dulu mak saya pun jahit sendir je baju anak anak, sekarang adik saya beli je. sebab mak pun dah jarang menjahit

    ReplyDelete