Akan Merindui Ahad Selepas Ini

Sunday, December 29, 2013

Akan Merindui Ahad Selepas Ini


Akan merindui Ahad selepas ini
Hari yang amat dinanti
Hari bersama famili
Hari menguruskan rumah sekali

Akan merindui Ahad selepas ini
Tidak lagi menjadi cuti
Terasa akan kekoknya nanti

Akan merindui Ahad selepas ini
Rutin berubah sama sekali
Harus juga sesuaikan diri
Menyambut Ahad yang baru nanti

hari ini cuti hari Ahad yang terakhir di Johor... layan perasaan rindu dengan puisi.....

43 comments:

  1. assalamualaikum mia...yer la tahun depan hari bercuti dah bertukar jadi kena biasakan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam mama... tu la kena biasakan juga...

      Delete
  2. oh ahad nt mula kerja ye..huhu mst rs berbeza kan? :)

    ReplyDelete
  3. alahai....selamat bercuti jumaat dan sabtu :)

    ReplyDelete
  4. semoga berbahagia dengan perubahan baru ini...

    ReplyDelete
  5. sama-samalah kite rindui hari ahad..huhu.. wajib kekok!huhu

    ReplyDelete
  6. selamat biasakan diri dengannya...saya dah lama biasa dengannya maklumlah tinggal di kedah :D

    ReplyDelete
  7. Alolllooo,, sama lah dgn kita kak mia..
    Tapi sbb kita dh biase duduk kat kedah cuti jumaat sabtu. Then , dh sebati la.hahahahh

    ReplyDelete
  8. Haah kan.. Cuti Ahad terakhir.. Takpe, lama-lama akan terbiasa..

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum... kak mia,

    sesuatu perubahan yang positif.. demi menghormati hari jumaat hari kebesaran umat islam.. bagus cuti..

    mselim3

    pls: xper alah bisa tegal biasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam... anjakan paradigma juga ni kiranya...

      Delete
  10. Dulu sewaktu sy sekolah di Johor mmg cutinya jumaat & sabtu.. lepas sekolah berpindah ke KL.. jadi tak pernah rasa cuti yg berubah kecuali kt kl ni mmg dah mcm tu. Klu kata lah berpindah balik ke johor pun nanti, pasti rasa mcm biasa je.. macam waktu dolu-dolu.. :D

    ReplyDelete
  11. iye..samalah kita.. cuti jumaat sabtu.. tapi Ros dah biasa dah.. sebab dulu sekolah kat Kedah memang cuti jumaat sabtu.. sekarang kerja pula diJB.. ok kot :)

    ReplyDelete
  12. ha..a.. kn.. johor dh ubah cuti.. selamat menikmati cuti jumaat sabtu plak lpas ni..

    ReplyDelete
  13. Ohh..lepas ni kalau Kak Mia turun KL mesti kena tengok kesesuaian hari kan

    ReplyDelete
  14. tak bestnya sbb cuti tak sama dgn en.husband..

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah dengan mia... husband rasanya cuti sabtu dan ahad lagi.... huhuh

      Delete
  15. mungkin awal2 kekok, bila dah lama2 okay lah tu nanti.. :)

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.