Dengki, Cemburu dan Iri Hati

Monday, December 2, 2013

Dengki, Cemburu dan Iri Hati


Kat mana-mana mesti ada orang yang bersifat dengki, cemburu dan iri hati. Mia memang tak gemar berkawan dengan orang yang ada sifat-sifat ini. Bahaya. Tak pasal-pasal kita boleh gaduh dengan orang lain. Lebih baik jauhkan diri dari mereka. Apa yang cakap kita kena selidik terlebih dahulu, jangan main percaya sahaja.

Paling tak suka bila mereka ini main tikam belakang, baling batu sembunyi tangan... kita-kita ini yang jadi mangsanya... Mereka suka porak-perandakan keadaan.

Doa sangat agar kita semua terhindar dari khianat dan fitnah orang-orang yang bersifat dengki, cemburu dan iri hati. amin...

hati-hati ya....

29 comments:

  1. Betul kak. Bahaya orang macam tu. Sama-samalah kita doa~

    ReplyDelete
  2. yelah kak..kekadang depan kita nampak baik,belakang kita macam macam cerita keburukkan kita kat orang lain...

    ReplyDelete
  3. yg penting bersihkan hati..hilangkan titik2 hitam dlm hati kita..kaka kak mia:)

    ReplyDelete
  4. amin amin..semoga kita semua terhindar dari sifat-sifat negatif tu

    ReplyDelete
  5. amiin....moga2 dijauhi sifat mcm tu.norma manusia xkn pernah puas dgn apa yg dia ada, selalu mencari kesalahan org lain, menuding jari seakan2 org laen tersangat buruk dimatanya, seumpama dia itu maksum.kita semua punya khilaf masing2.saling mengingatkan itu yg terbaik.

    ReplyDelete
  6. Amin.Adam pun tak suka orang yang macam ni.
    New Entri : 2000 Followers !

    ReplyDelete
  7. cukup tak suka kalau karektar orang perangai sedemikian......

    ReplyDelete
  8. cukup xsuka ngan perangai nie... dan dlm xsdar rupanya, dri sndri pn ad jgk prangai nie.. sket2.. so, sdg mencuba u buang sifat tu.. :)

    ReplyDelete
  9. moga diellakan ada berdekatan org yg bersifat mcm tuh

    ReplyDelete
  10. yep betul..org mcm ni memang bahaya..dh ada experience terkena dgn org mcm ni...

    ReplyDelete
  11. Mmg betul.. kdg2 ada juga yg bercakap ttg agama, tp hati penuh dgn perasaan iri hati.. wallahualam..

    ReplyDelete
  12. singgah sini :)

    http://iamliniey.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. sentiasa berdoa semoga dijauhkan dengan org2 mcm tu, dan berharap jgk diri ini tak mcm tu...Amin...

    ReplyDelete
  14. Ish....Bahaya!!!!
    Org yg bussuk hati ni dlam diam..............
    Haaa haa ~(^_^~)
    Dia akan haiyak kita hah!!!
    Habis ah. :/
    Semoga kita semua jauh dgn org cemtu ameen!!! x

    ReplyDelete
  15. owh kak mia, org mcmni... Ya Allah tak tahu nak kata pe. Mmg lah bahaya. org yg mcamni cukup sekadar kita kenal je, jangan kita terjebak dgn dia pastu kita yg dikenakan pulak. Mintak dijauhkan dgn mereka yg begini

    ReplyDelete
  16. Semoga kita semua dipelihara hati dari bersifat seperti ni .. Amin..
    http://miezashaklee.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. yae...aminnn...cik pon tak suke owg macam tu...

    ReplyDelete
  18. Sikap Dengki, Cemburu dan Iri Hati inilah yang Eraz tak suka..

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.