Salji Turun Di Mesir

Sunday, December 15, 2013

Salji Turun Di Mesir

Mia baru sahaja dapat emel dari seorang kawan menyatakan bahawa salji turun di Mesir. Eh! Terkejut juga biar betul. Berita tergempar ini.

Mungkin ramai yang dah tahu, tapi Mia baru sahaja tahu. Mengikut sumber The Huffington Post UK yang dinyatakan di SINI, rata-rata penuh dengan salji. Bandar Cairo sekelip mata menjadi putih pada hari Jumaat, 13 Disember 2013. Peristiwa ini buat kali pertama berlaku dalam tempoh 112 tahun. Syria, Lebanon dan Jordan turut dituruni salji.



Kebesaran Allah tiada siapa boleh menyangkal...

semoga umat Islam di sana dilindungiNya...

67 comments:

  1. Replies
    1. mia dapat info ini dari emel dan sumber yang sahih.info memanglah sama tapi olahan ayat tak sama.

      Delete
  2. assalamualaikum mia....kebesaran Allah hanya Dia Penciptanya...:)

    ReplyDelete
  3. Kuasa Allah :) kalau malaysia ada salji..seronok!hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. uikkk.. kalau kak mia, lagilah takut... huhuh

      Delete
  4. Ada org post kat moments wechat saya, berlakunya kiamat setelah salji mulai cair. Wallahu'alam. Subhanallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang bodoh mana yg post macam tu

      Delete
  5. Kiamat ke ? Harap Allah Bagi Peluang Kepada Kita Semua Untuk Bertaubat

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanda-tanda kiamat yang kecil dah banyak muncul ni..

      Delete
  6. tiada yang mustahil..mana tau nnt 40thn akan datang, Malaysia pula akan mengalami musim salji?..

    ReplyDelete
  7. subhnallah . sesungguhnya dalm setiap duka ada hikmahNya . bermacam dugaan saudara Islam kita disana . semoga berkat slji ini dpt mgubat kedukaan mereka . ' Sesungguhnya Allah mgetahui akn sesuatu dn kamu tidak ' :')

    ReplyDelete
  8. ternyata apa yang disebarkan dekat wechat tu betul.. Subhanallah... Allah maha besar

    ReplyDelete
  9. Subhanallah...kuasaNYA..Allahuakbar..semoga semuanya baik2..

    ReplyDelete
  10. Antara tanda2 kecil hari kiamat makin hampir...

    ReplyDelete
  11. Allah Maha Berkehendak atas tiap2 sesuatu...

    ReplyDelete
  12. Salji turun kat mesir ? Mesir dilimpahi dengan salji ? Hadis Abu Hurairah : Tidak akan berlaku kiamat sehinggakan tanah Arab menjadi subur dan dialiri dengan sungai2 . Bila dah salji nanti ice akan cair. bila cair berlakunya sungai , dan sungai tu lah tanda kiamat SUBHANALLAH... it's near to the end of the world,
    PERINGATAN !! Sebahagian dari hari kiamat !!
    • Ayat Al quran akan hilang
    • Kaabah akan menjadi timbunan tanah
    • Sangka kala akan ditiup 2kali
    • Nabi Muhammad S.A.W telah bersabda : " barang siapa yang mengingatkan ini kepada orang lain , akan ku buatkan tempat di syurga baginya pada hari penghakiman kelak"
    ~~~Ya Allah ,sungguh sedikit kami bersyukur atas kurniaan-Mu,ya Rabb.
    Kami sering tersungkur,ya Bantulah kami mendidik hati ini, bimbinglah kami ke jalan yang benar. kau berikanlah kami masa untuk bertaubat kepadamu ya Allah . Amin ~~

    ReplyDelete
  13. Mesti korg bayangkan Mesir ni panas sepanjang tahun kan. Silap tu. Mesir ni negara empat musim. Sekarang ni musim sejuk. Walaupun begitu memang rare la salji turun.

    Kiamat berlaku sesudah salji ni cair dan menjadi sungai? Masih terlalu awal lagi. Tapi yang paling hampir adalah kedatangan Imam Mahdi, keluarnya Dajjal dan penyebaran fitnahnya, dan turunnya Nabi Isa a.s. Belum kira lagi kejadian asap Dukhan di mana ada teori mengatakan satu hentaman besar akan berlaku di bumi mengakibatkan debu2 akibat hentaman tersebut tersebar ke seluruh bumi. Yg kafir akan kena sakit2 kulit dan muslim hanya mengalami batuk dan bersin sahaja. Dikhabarkan berlaku pada bulan Ramadhan di mana kita sedang berpuasa.

    Jgn lupa akan datang satu tahun di mana hujan tidak akan turun langsung sepanjang tahun itu. Diberitakan pada tahun petama 1/3 isi langit (hujan) akan ditahan, tahun kedua 2/3 isi langit ditahan. Dan tahun ketiga adalah tahun tanpa hujan.

    Baru tadi aku terbaca satu pendapat mengatakan dunia akan dilanda salji. Ini bersabitan dengan hadis yang mafhumnya jika telah datang panji2 hitam dari khurasan maka sambutlah walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salji. Wallahualam. Yg ni aku tak bapa pasti lagi sebab tak habis kaji.

    Dikatakan setelah Nabi Isa a.s menang dalam pertarungan dengan Dajjal baginda akan memerintah dunia selama 40 tahun dan dunia dipenuhi keadilan seperti mana ketidak adilan memenuhi dunia ketika ini. Sesudah wafatnya baginda umat islam akan mulai sesat.

    Kemudian datanglah angin yg mengambil nyawa setiap orang yang beriman walaupun sedikit je imannya tetap diambil. Ini kerana seburuk2 manusia adalah mereka yang menyaksikan hari kiamat. Dan org2 yg beriman kepada Allah bukanlah seburuk2 manusia.

    Maka dengan takdir Allah akan berlakulah kiamat.

    Ingatlah pesanan ni. Dunia ni masih wujud kerana ada manusia yang masih mengingat Allah. Dunia masih wujud kerana umat Islam yang beriman kepada Allah Taala. Kerana sesudah tiadanya orang Islam barulah kiamat akan berlaku.

    Nampak macam kiamat jauh lagi kan. Tapi jangan lupa ajal maut tu tiada siapa yang tahu bila. Maka takutlah pada kiamat ni iaitu kiamat kecil. Beruntunglah mereka yang pergi dulu kerana tidak akan mengalami fitnah Dajjal, asap Dukhan, tahun tanpa hujan dan peperangan terakhir. Wallahualam. Akan tetapi sangat beruntung sekiranya masih hidup kerana berpeluang bertemu dengan Nabi Isa a.s dan Imam Mahdi dan merasai sendiri dunia yang dipenuhi dengan keadilan seperti mana ketidak adilan memenuhi bumi ketika ini.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wallahualam.benar dengan pendapat kamu.tengss

      Delete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.