image Ikan Laga Kesayangan - Mia Liana

Friday, 23 February 2018

# Family Matters

Ikan Laga Kesayangan


Bulan Januari lepas Mia ada cerita kat SINI yang Mia ada beli 2 ekor ikan laga jantan yang comel. 

Baru semalam Mia tukarkan kepada bekas yang lebih besar. Biar selesa sedikit dua-dua ekor ikan laga Mia ni nak berenang.

Suka tengok ekornya yang cantik tu. Geram. Ni lah penghibur hati Mia dan Sofea. Rasa tenang bila perhatikan gelagat ikan-ikan laga ni berenang.

Jom tengok...


Close up...








Pandai pula nak posing ya.... dengan lenggang lengguk ekornya yang lembut tu... Boleh asyik bila tengok lama-lama...


** cute pet...



19 comments:

  1. Memang cute...kalau pandai jaga...rajin tukar air...insyaAllah hidup lama ni Kak Mia ikannya...dulu PC ada bela sepasang..lama juga...

    ReplyDelete
  2. Dulu saya ada ikan laga ni, tapi dah mati..tapi warna ikan laga ni memang menawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. warna tu yang jadi tarikan utama ikan-ikan jenis ni..

      Delete
  3. cantik ikan tu, sekarang ni ikan laga ni dah mahal. dulu masa kecik2 sekor boleh dapat dalam singgit je :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang tak dapat dah harga singgit tu... seekor dah rm10

      Delete
  4. CANTIK, DAH LAMA JM TAK BELA IKAN GINI, MASA SEKOLAH RENDAH RAJINLAH JM CARI KAT PARIT KECIL DI LADANG KELAPA SAWIT...

    ReplyDelete
  5. sha pernah bela sekor, pastu mati sebab taksempat nak jaga elok elok :(

    ReplyDelete
  6. comelnya..dulu adik cikyan suka sgt la bela ikan laga ni...sbb cantik !

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang comel dan tenang bila tengok ikan laga ni berenang...

      Delete
  7. tetiba terasa nak membela ikan balik laa

    ReplyDelete
  8. ikan laga cute macam2 kaler.... dulu masa study ada pernah bela

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh.. dah bela dulu masa study... tentu leh hilangkan stres study masa tu...

      Delete
  9. Masa kecil dulu pernah bela ikan laga..abang yang tangkap.. Bagi makan nyamuk masa tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh.. hebat.. camne tangkap nyamuk tu.. teror nya..

      Delete
  10. assalamualaikum mia....wah cantik la ...mcm best jer bela ikan laga ni...nak cari juga la...
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete