Amalan Doa Untuk Kecantikan Dalaman Dan Luaran

Friday, December 13, 2013

Amalan Doa Untuk Kecantikan Dalaman Dan Luaran

Memandangkan ramai yang bertanya dan nak tahu tentang Kursus Ketrampilan Diri tempohari dan selepas mendapat keizinan daripada penceramah yang vouge tu, Kak Mai panggilan manjanya, maka di sini Mia nak kongsikan 2 perkongsian daripada Kak Mai iaitu doa dan amalan untuk kecantikan. Sila klik pada gambar untuk besarkan.


Doa Penyeri, Pemanis Wajah dan Pengasih
  1. Baca Ayat 4 Surah Yusuf diikuti dengan ayat 39 Surah Thahaa (yang dalam kotak sahaja) sebanyak 3 kali
  2. Kemudian, tiup ke kedua tapak tangan dan raup ke muka.
  3. Buat selepas selesai solat fardhu.


Bacaan Doa Sebelum Tidur
  1. Membaca Bismillah (21 kali)
  2. Mengucap Dua Kalimah Syahadah
  3. Membaca Selawat ke atas Nabi SAW
  4. Membaca Ayat Kursi (1 kali)
  5. Membaca Surah Al Fatihah (1 kali)
  6. Membaca Surah Al Ikhlas (3 kali)
  7. Membaca Surah Al Falaq (1 kali)
  8. Membaca Surah An Nas (1 kali)
  9. Mohon semoga Allah mengampunkan dosa-dosa diri sendiri, suami/isteri, anak-anak, kedua ibu bapa serta mertua (sekiranya ada) dan seluruh umat Islam di dunia ini bagi yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia
  10. Maafkan dosa-dosa sekalian mereka terhadap diri sendiri
  11. Mohon agar mereka juga mengampunkan semua dosa-dosa terhadap mereka 
  12. Akhir sekali, tidurlah sambil berzikir sehingga terlelap
Mia dah mula buat. Jadi apa salahnya, pengunjung blog Mia pun buat juga. Macam mana, best tak? Ini baru sedikit. Ada banyak lagi. Cuba buat yang ini dulu ya..

siapa yang tak nak cantik dan jelita, bukan?

43 comments:

  1. Thanks share.. surah yusuf ayat 4 tu ayat pemikat sbnrnya, atau ayat pengasih pengerat ksih elurga, yg tu mmg sy amal dari dulu lagi... yg lain2 tu amal juga, cuma kurg istiqamah... kena istiqamah la lpas ni... biar sikit kn asalkan istiqamah...

    ReplyDelete
  2. perkongsian menarik, minta izin share di FB :)

    Jom Terjah : Siapa Sebenarnya Eridy?

    ReplyDelete
  3. Insya-Allah akak. Solehah akan cuba amalkan :)

    ReplyDelete
  4. alhamdulilah terima kasih atas perkongsiannya

    ReplyDelete
  5. thanks kak mia share..same² kita amalkan..:)

    ReplyDelete
  6. surah Yusuf ini merupakan ayat pengasih yang terbaik bagi pasangan suami isteri...nice sharing MIA.....

    ReplyDelete
  7. terima kasih mama mia. Selalu amalkan yang sebelum tidur tu je la. tapi tu la kadang2 kalau penat sangat sampai terlupa >.<

    ReplyDelete
  8. T kasih diatas perkongsian yg bermanfaat ini.. :)

    ReplyDelete
  9. inshaAllah..moga jadi panduan dan amalan semua. Amin

    ReplyDelete
  10. http://itikelabus.blogspot.com/ said... Terima kasih !

    ReplyDelete
  11. terima kasih sis perkongsian. nak print dan liminate pastu nak letak kat dinding tepi katil . bangun tido dan nak tido boleh baca selalu

    ReplyDelete
  12. Kena cuba ni..hehe...thanks share kak... ;)

    ReplyDelete
  13. Nice sharing...nie bukan cobaan. Kena Buat bersungguh-sungguh Dan kekal sebati dalam diri.

    ReplyDelete
  14. penrkongsian yang best!, bolehlaa fi try nanti :D

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum mia..perkongsian yang baik...:)

    ReplyDelete
  16. Saya pulangkan apa sahaja yang saya ambil daripada tuan/puan dan kepunyaan tuan/puan yang ada pada diri saya dan keluarga saya. Saya ambil yang haq sahaja dari tuan dulu kini dan akan datang. Amin

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.