image Bila Sofea Main Kura-Kura Atuknya.... - Mia Liana

Monday, 16 July 2012

# Family Matters

Bila Sofea Main Kura-Kura Atuknya....


Bila balik ke rumah keluarga Mertua Mia, perkara pertama yang Sofea buat ialah pergi menengok kura-kura yang dibela oleh atuknya. Sibuklah dia mula pegang dan suruh atuknya berikan makanan.

Bila main dengan kura-kura, habis basah bajunya. Siap dibelek-belek lagi. Dipegang-pegang. Agaknya rimas  juga kura-kura itu dibuatnya. Nasib kura-kura ini tak pandai cakap. Bila dilepaskan kat luar, terus lari merangkak. Kura-kura yang besar namanya Kurr, yang kecil pula namanya Ayang...

Sempat jugalah Mia ambil gambar untuk rakamkan aktiviti Sofea...





p/s: Kat rumah pula, Sofea hanya dibenarkan main kura-kura mainan sahaja... kisahnya ada di SINI.

20 comments:

  1. Replies
    1. uiiii lebih daripada gembira... kalau boleh kura-kura nak dibelek sepanjang masa... heheheh...

      Delete
  2. Replies
    1. yang ni dia tak takut phat... lagipun kura-kura ni jinak. tak gigit pun..

      Delete
  3. Beranilah dia... kalau auntie nie pun takut tau Sofea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mi cakap macam yang kak zakie cakap ni.. nak tahu apa jawab sofea?

      "fea tak takut la. kura-kura ni kan kecik...tak makan fea pun..buat pe nak takut."

      Delete
  4. haha,fira dulu pun ada kura2 nama TOT..teringat knangan kecik2 :)
    jemput singgah dan bagi pendapat^^
    http://xiexiepinky.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo fira pun ada bela kura-kura dulu. cute nya bila tengok dia bergerak... hehehe terkedek2 comel....

      Delete
  5. bestnye main kura-kura tp ika sendiri pon geli nk pegang..last2 kawan bg hadiah anak patung kura-kura.hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. uikkk kalau geli pegang kat cangkerangnya. takpe la ada juga kura-kura, anak patung jadilah...

      Delete
  6. saya pun suka jugak ngan kura-kura..sebab comel!! dulu pun ada bela kura2 jugak..btw salam kenal dan saya follow sini yer sis!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kura-kura memang comel. kalau tensen2, bila tengok kura-kura terus hilang tensennya.

      psst terima kasih follow mia dan mia dah follow balik. salam kenal juga...

      Delete
  7. hani pun bela kura2 ni...2 ekor...dh lama sejak study dulu...ada la dlm 6-7 thn...masa tu movie high school musical tgh top so letak nama Troy & Gabby...skrang dh besar tapak tangan org dewasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhhh bestnya. dah lama bela. bila dah besar mesti sedap je pegang. nama pun cute.. ;)

      Delete
  8. wktu kecik2 dulu pnah bela ikan dlm bekas kaca.. kura2 blom pnah bela, huh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo... kalau bela ikan memang senang. kalau bela kura-kura leceh skit, nak kena belai dan belek2...

      Delete
  9. kadang2 bg dia jln2 atas lantai...kucing2 dok usha je...tp kucing2 takut nk dekat...

    hani follow mia yea ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat umah mia memang takde kucing. risau bulunya tu. tak sesuai. ada budak kecik.

      p/s: terima kasih ya follow mia. mia dah follow balik :)

      Delete