Autoping Entri Blog Ke Facebook Dengan dlvr.it


Sebenarnya sejak NetworkedBlogs tamatkan servisnya, ada di entri SINI. Mia agak sukar nak buat manual ping entri blog ke facebook page dan facebook. Mula survey dan test beberapa servis yang mudah digunakan.

Makanya... Mia testing guna dlvr.it untuk ping entri blog ke facebook personal Mia.





Setting guna feed blog dan connect ke facebook personal Mia.



Alhamdulillah... dah menjadi autoping sendiri. Kadang kita tak ngadap blog.. tapi dah siap-siap set kan entri autopublish ke blog, di sini autoping sangat penting untuk ping entri blog kita ke media sosial facebook, facebook page dan twitter.

Satu lagi, kalau ada banyak update blog dalam sehari, jenuh betul nak manual ping satu persatu entri blog ke facebook personal, facebook page, twitter dan lain-lain media sosial.

Mia ada problem sedikit masa guna dlvr.it ni... iaitu tak boleh add dua jenis account media sosial yang sama (sebab free version). Contoh kalau twitter, hanya satu akaun twitter saja dibenarkan. Kalau facebook kena pilih sama ada nak guna untuk facebook page atau facebook personal. Ini bermakna untuk ping ke facebook page, Mia terpaksa gunakan servis lain.

Kalau ada blogger nak cuba dlvr.it ini, boleh pergi ke link SINI.


** masih dalam pemerhatian seminggu ni....


Post a Comment

7 Comments

  1. Memang tengah cari juga autoping nie :)

    ReplyDelete
  2. yeay! nak try jugak.. thanks kak mia :)

    ReplyDelete
  3. Saya pun penah cuba guna apps nie tapi macam tak berapa faham sikit.. Kini saya guna IFTTT dan setakat nie servis nie okey.. Sedih kan NetworkedBlogs dah tamatkan perkhidmatannya padahal ramai jea yang guna servis nie..

    ReplyDelete