image Hasil Pertama Buah Cempedak Dari Kebun - Mia Liana

SAPS Ibu Bapa ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Saturday, 21 September 2019

# Family Matters

Hasil Pertama Buah Cempedak Dari Kebun

Wahhh... bestnya. Kata orang berbudi pada tanah, ada hasilnya. Kisah dari kebun keluarga Mia, akhirnya buah cempedak masak sulong dari pokoknya. Sejak tanam tak pernah berbuah. Baru tahun ini berbuah dan mengeluarkan hasil.

Jom tengok...

Dapat 2 biji buah cempedak.

Kopek isinya.

Sedap dan manis.

Selepas ini, moga pokok cempedak dapat berbuah lagi dengan buah yang lagi besar dan banyak. Amin....

8 comments:

  1. Wah. alhamdulillah rezeki dapat makan buah fresh dari pokok. Kat belakang rumah saya, ada tanam pokok nangka. memang lebat berbuah. Setakat nie, dah banyak kali makan buah nangka dari pokok tu. Lama jugaklah nak tunggu hasil dalam 5 tahun macam tu.

    ReplyDelete
  2. bestnya kak! alhamdulillah, boleh buat cempedak goreng...sedapnyaaaa!

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. haah.. dapat jugalah merasa bila dah menjadi buahnya...

      Delete
  4. best nya bila pokok sendiri dah berbuah. dkt rumah saya ada jugak pokok chempedak, dah berapa tahun tapi tak berbuah2 lagi..

    ReplyDelete