image Beli Pokok Bunga Matahari - Mia Liana

Monday, 5 April 2021

# Gardening

Beli Pokok Bunga Matahari

Hari itu, hari Rabu 10 Mac 2021. Jalan-jalan selepas ambil Sofea dari sekolah. Mia berhenti di tepi jalan nak cuci-cuci mata di nurseri.

Terberkenan pula dengan pokok bunga matahari ini yang setinggi Sofea. Menarik betul kalau ada sepokok di rumah Mia ni. Langsung terus belinya dengan harga RM35.



Bayangkan Mia letak senget dalam kereta. Mujur muat sambil Sofea pegang supaya tak tergolek. Sampai saja di rumah terus keluarkan perlahan-perlahan.



Sweetnya bila tengok. Geram rasa macam nak cabut je kelopak bunga matahari ini. 

Alhamdulillah... Bertambahlah koleksi pokok bunga Mia di rumah.


** happy gardening....


16 comments:

  1. wah meriah la pepagi tgk bunga matahari kenbang berseri ahha ;)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. haah.. sekarang dah hampir 3 bunga. bunga yang pertama sedang dikeringkan...

      Delete
  3. jarang orang nak berkenan dgn sunflower ni....cuma nak tahu... sunflower ni lahh kannn yang kite minum air teh bunga dlm kotak tu kan 🤣🤣🤣🤣🤣

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh.. bukan yang ni ain. yang buat minum tu, teh bunga kekwa (chrysanthemum morifolium)

      Delete