image Goreng Samosa Kentang - Mia Liana

Friday, 13 August 2021

# Dari Dapur Mia

Goreng Samosa Kentang

Sejak PKP 3.0 ini, Mia mula beli frozen roti canai, karipap, samosa dan popia buat stok dalam peti ais. Selalu Mia goreng dan jadikan ia sarapan pagi di rumah ini.


Mia goreng samosa kentang kat frying pan dengan api yang kecil. Senang tak melekat. Sambil-sambil itu, buat minuman panas. Sofea suka sangat dengan samosa kentang ini. Makan dua tiga ketul saja dah kenyang sebab intinya banyak dan penuh. Alhamdulillah....


** sarapan pagi yang simple....


18 comments:

  1. Samalah kita mia.. stok kuih frozen ini kena sentiasa ada kat rumah.. senang dan cepat..

    ReplyDelete
  2. Samalah dgn rabia
    Beli stock frozen roti canai la simpan dlm peti. Lapar je terus goreng

    ReplyDelete
    Replies
    1. standby... tak sempat nak masak.. leh goreng kan...

      Delete
  3. Betull. nak makan goreng aja haha kalau rajin buat sendiri dok berketung ketang dkt dapur dengan mak hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.... nak ketang ketung tu yang bercinta sangat ni.... hihihih

      Delete
  4. PKP ni memang perlu stok frozen ni kan, Mia..lapar atau malas nak masak je, boleh terus menggoreng je :)

    ReplyDelete
  5. Pagi tadi goreng karipap sardin dan kentang hehehehe

    ReplyDelete
  6. Perlu stok macam ni, sebab perut kadang susah bawa bincang.. perut dan tekak PC apatah lagi..

    ReplyDelete
  7. Senang ada stok makanan frozen ni. Time lapar-lapar teringin nak makan sesuatu, boleh terus goreng :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang dan memudahkan.... lepas goreng terus ngapp...

      Delete
  8. samosa kentang ni dgnn popiah otak otak ..pehhhhh sedappp makan panas2

    ReplyDelete
    Replies
    1. perggggh ain... jangan makan sorang-sorang, ajak kak mia tau...

      Delete