Review #5 - Jangan Mudah Melatah

Tahniah diucapkan kepada Bahrain kerana terpilih memenangi Segmen Follow & Blogwalking #4. Marilah sama-sama kita terjah entri terbaik Bahrain...

Jangan Mudah Melatah

"Sekarang nie semua heboh pasal movie yang yang menghina nabi kita iaitu Nabi Muhammad "innoncence of Muslim". Dan ramai umat islam sendiri marah dengan penghinaan di movie tersebut, sampai sanggup membunuh orang seperti duta Amerika Syarikat di Libya yang mati dibunuh oleh orang libya sendiri di atas ketidakpuashati terhadap movie yang menghina nabi junjungan kita Nabi Muhammad. 

Tapi sedarkah kita,  agak keterlaluan dalam membanteras atau memprotes sesuatu lagi2x bila bab penghinaan terhadap nabi kita sampai sanggup membunuh seseorang sedangkan perkara sebegitu tidak digalakkan dalam Islam. Kita sebagai umat islam Khususnya di Malaysia tidak patot cepat melatah dan seharusnya memikirkan bagaimana cara terbaik bagi mengelak perkara sebigini berulang kembali. Seperti kita berdakwah kepada mereka yang tidak mengetahui secara keseluruhan tentang Islam dan juga memberi Gambaran yang sebenar tentang Nabi kita Iaitu Nabi Muhammad S.A.W

Orang yang selalu menghina nabi akan dapat azab yang pedih tidak kira la di dunia ini ataupun diakhirat. Jikalau kita imbas kembali karikatur yang menghina nabi kita dari negara Belanda telah mendapat azab di dunia dimana pelukis telah dibakar dan melecur dengan teruk sekali di rumahnya sendiri. Kematiannya penuh misteri sedangkan umahnya keadaan elok dan tidak terbakar sikitpun."

Nak tahu kisah selanjutnya, sila klik SINI

Isu yang sangat hangat diperkatakan pada masa dulu, yang benar-benar menggugat umat Islam di seluruh dunia. Filem yang mengundang terlalu banyak kontroversi. Sukar untuk dibayangkan. Harus ambil iktibar atas apa yang berlaku dan jangan terlalu mudah mengambil jalan singkat. Islam itu agama yang mulia dan tidak seharusnya dipandang sebegitu. Apa-apa pun, entri Bahrain ini agak berani dan setiap orang ada pandangan masing-masing tersendiri.

jemput berkenalan dengan Bahrain...

Post a Comment

18 Comments

  1. menarik isu yang dikupas ni... jom terjah ramai2...

    ReplyDelete
  2. dengar cirita dia memeluk islam baru2 ni.. tapi tak tau lah kebenarannya

    ReplyDelete
  3. kita semua mesti peka terhadap sesuatu perkara atau isu yang ingin di bangkitkan..

    ReplyDelete
  4. sebagai orang Islam kita jangan terlalu bijak bertindak sehingga keluar dari landasan Islam itu sendiri,berfikir sebelum bertindak.Islam itu mudah kan.

    ReplyDelete
  5. isu yang perlu kita semua ambil tahu..

    ReplyDelete