Sistem Guru Online | Komuniti Pendidikan Malaysia


Sistem Guru Online | Komuniti Pendidikan Malaysia

Ada satu portal yang sangat lengkap dan menyeluruh tentang guru dan pendidikan sekolah rendah dan sekolah menengah. Portal itu ialah Sistem Guru Online (SGO), https://www.sistemguruonline.my. Sebagai ibu bapa, kita patut tahu tentang kewujudan portal ini.

Portal ini berkongsi tentang soalan KSSR, soalan KBAT, soalan Linus, soalan Numerasi, pelaporan peperiksaan, template pelaporan dan pelbagai data KSSR yang boleh dirujuk oleh pelajar-pelajar sekolah rendah dan menengah.

Di samping itu, SGO menyediakan pelbagai bahan dan nota untuk UPSR, PT3 dan SPM.



Mia nak highlight satu sistem yang best di portal ini iaitu SAPS, Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah yang dibangunkan untuk mengumpul, menyimpan dan menganalisis data peperiksaan dalaman setiap sekolah di seluruh Malaysia. Di sini, Sistem Guru Online berkongsi sedikit info tentang sistem analisis peperiksaan sekolah secara atas talian ini..

Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah,  merupakan sistem yang dibangunkan secara atas talian yang boleh dicapai oleh semua pihak termasuk KPM, JPN, PPD dan Sekolah. Analisis yang dilakukan melalui sistem ini adalah selaras berdasarkan skala gred kebangsaan.

Data yang disimpan melalui sistem ini boleh digunapakai oleh semua pihak terutama PPD, JPN, dan KPM untuk membuat sebarang analisis.



Follow media sosial Sistem Guru Online untuk mengetahui update terkini..
https://www.sistemguruonline.my
https://www.facebook.com/sistemguruonline



** pendidikan sekarang dah semakin senang... semuanya di hujung jari...


Post a Comment

9 Comments