image Cat Pintu Dapur Dan Balkoni Belakang Rumah Sewa - Mia Liana

Sunday, 2 September 2012

# Family Matters

Cat Pintu Dapur Dan Balkoni Belakang Rumah Sewa





Tengahari tadi sampai rumah sewa terus bersihkan ruangan dapur dan balkoni belakang (ruangan basuh kain dan ampaian).

Projek hari ini ialah cat pintu dapur dan pasang tombol pintu baru. Tombol yang lama dah rosak. Bila dah siap cat pintu dapur, cantik pula warna coklat tua ni. Nampak korporat lebih kurang macam pintu pejabat pula. Senang nanti tak nampak kotor.

Misi seterusnya, undercoat ruangan balkoni belakang. Sebab nanti nak cat warna coklat cair. Nampak berserilah sedikit ruangan ini. Akan naikkan mood ceria ketika basuh kain dengan mesin basuh dan sidai baju di ampaian luar.

Apa kes ni... Semuanya nak warna coklat. Entahlah mata ni dah berkenan sangat..

Ruangan lain dalam rumah sewa ini semuanya elok, tidak perlu dicat.

p/s : buat mana yang perlu je....

Published with Blogger-droid v2.0.6

26 comments:

  1. betul kak jimat lg2 hehee :)
    shida masa pindah umah skg pun rumah cat sndri..walaupn bkn rumah sewa rumah sndri..rasa cat sndri lg puas hati kot..sbb shida dgn paksu mmg pakar mgecat hehee ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah... Bukan susah nak cat sendiri. Sapu ajelah kat dinding... Bila dah siap, tentu rasa puas...

      Delete
  2. Replies
    1. Ooo samalah citarasa kita Sue... Coklat ni warna natural....boleh matching dengan apa-apa warna lain...

      Delete
  3. rajinnya kak mia mengecat =)
    saya alah sikit mengecat ni. bukan apa, sgt tak tahan dgn bau cat,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidung dah terbiasa.. Tu yang tak perasan sangat baunya.... Huhuhuhu

      Delete
  4. Replies
    1. Uiiii jauh tu kalau nak mengecat kat sana Belalang....

      Delete
  5. nampak cantik... tu warna apa yer... nampak macam hitam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu warna coklat tua yang pekat... Cantik pula bila dah siap cat.

      Delete
  6. rjinnye mngecat...umh sy blom siap mngecat..adeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uikkk... Lamanya masa mengecat Mira. Buat pelan2 ya...

      Delete
  7. Replies
    1. Haah Riri... Mehlah ke sini. Boleh tolong cat sama2...

      Delete