Jom Follow Mia Di Google+ Page Mialiana.com




Klik widget di atas ni, untuk follow Mia...


Terpaksalah belajar menggunakan Google+ sekarang ni... Rata-rata masa Mia blogwalking, ramai juga yang dah letak widget google+ page masing-masing dalam blog. Setakat ini, tidak ramai yang follow Mia di Google+ Page. Diucapkan ribuan terima kasih kepada Feroz yang menjadi orang pertama yang +1 dan ajar Mia serba sedikit tentang Google+ ini....

Mula-mula kena ada akaun Google+ dan seterusnya buat Google+ Page untuk blog. Untuk letakkan widget seperti di atas entri ini ke dalam blog, boleh rujuk di sini Link Your Google+ Page To Your Site.

Jangan lupa pilih Parse : Explicit. Kalau tak, nanti coding tidak menjadi (kosong... tak keluar apa-apa)

Seperti semua telah maklum, Google telah pun membuat pengumuman pada 22 November 2011 akan menutup Google Friend Connect pada 1 Mac 2012. Maklumat selanjutnya boleh didapati di link More Spring Cleaning Out Of Season.

Widget Google+ Page di side bar kiri blog ini (memandangkan widget asal tidak muat, terpaksalah Mia buat animated gif sebagai pengganti dan tambah coding +1 di bawahnya)

Oleh itu, Mia nak ajak semua follower Mia di Google Friend Connect agar follow Mia juga di Google+ Page Mialiana.com. Mula-mula memang agak susah sedikit nak nak guna, nanti dah lama-lama guna akan terbiasa juga.


Mia akan merindui semua follower Mia di Google Friend Connect. Yang penting, sekarang Mia dah dapat ramai kawan di kalangan blogger. Terima kasih kerana sudi sokong Mia selama ini. Sayang anda semua....

Tidak pasti pula sempat atau tidak nak mencecah angka 7000 followers sebelum ditutup. Berangan je ni....

p/s: Harap sangat dapat printscreen Google Friend Connect Widget Mia ni pada hari terakhir penggunaannya. Simpan untuk dijadikan sejarah di masa hadapan.

Post a Comment

7 Comments

  1. salam mia...kita follow ye...juga linkkan..juga klik2 kan nuffnang anda...hehe...
    juga follow ditwitter ya....:)

    ReplyDelete
  2. @eni osman terima kasih ya... eni. salam kenal dari mia... mia pun dah follow juga...

    ReplyDelete
  3. @mekjangok terima kasih... mia pun dah follow kembali... salam kenal juga ya...

    ReplyDelete
  4. @Azmi Khan uikkkk hehhehhe terima kasih ya azmi... rajin singgah sini dan support mia... luv it..

    ReplyDelete
  5. Hmmm... elok-elok jer tapi nak tutup pulak. I masih belum begitu biasa dengan Google+ nih. Tapi I dah add Mia dah. ;-)

    ReplyDelete