Esok Kerja

Sunday, October 13, 2013

Esok Kerja

Aduiii... beratnya hati ini nak pergi kerja esok. Ramai yang dah bercuti pulang ke kampung halaman untuk raya haji ini.




Pergi jugalah kerja tanpa perasaan. Mood kerja dah berkurangan sejak kes minggu lepas. Rasa macam malas nak buat kerja betul-betul. Nak buat seadanya saja.

Susah kerja kerajaan kalau mohon kenaikan pangkat di tempat lain. Dah puas mohon, belum ada rezeki lagi. Ada terlintas di hati nak kerja swasta tapi sayang pula nak tinggalkan sebab dah ambil taraf berpencen. Doa dan terus berdoa...

dah tawar hati sangat-sangat kat tempat ni...

posted from Bloggeroid

24 comments:

  1. Kak..kuatkn semangat yeke..anggap je allah nk menguji hambanya sbb allah sygkn kak mia..

    ReplyDelete
  2. selamat malam kak mia. selamat bekerja esok. jangan sedih2

    ReplyDelete
  3. Assalamu'alaikum.....Mia.. ^^

    Tugas dan commitment tak dapat dielakkan...Kak Ummi pun frust sebab tak dapat pulang ke kampung jumpa ibunda kerana anak bekerja......kesian pulak nak tinggal dia....selamat menyambut Hari Raya 'Aidil Adha buat Mia, berkorban apa sahaja harta ataupun nyawa, itulah kasih mesera, sejati dan mulia....jangan lupa senyum ya... ^^

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum kak mia...saya ada pasang cita-cita menjadi wmah...(working mother at home)..ramai dah kawan-kawan saya berpencen tapi ada pendapatan...bukan sikit.....dengan 4 angka sampai 6 angka....push factors:1.saya tak nak hantar anak ke pgasuh,2.sy ada masa dengan family(keluarga,mak,MIL),3.boleh bantu org lain....dsb....hubungi saya ye kalau akak nak join saya..

    ReplyDelete
  5. berkorban untuk negara kak.. samalah kita. hehe

    ReplyDelete
  6. bangkit MIA ----- always smile ---- keje222
    selamat menyambut Ibadah Korban

    ReplyDelete
  7. saya pun kerja la kak mia..hati dah di kampong pun..hehehehe..sabra ye kak :)

    ReplyDelete
  8. sy jugak keje....huhuh
    selamat hari raya aidiladha
    :)

    ReplyDelete
  9. xper kak..
    shark pn kerja jugak harini:)
    kira bekorban jugak ler nie :)

    ReplyDelete
  10. samalah kita kak. Saya pun kerja hari ini. Ramai juga yang tak cuti diofis saya ni

    ReplyDelete
  11. takpe kak.. ada hikmah disebalik semua ni.. sabar ye.. :)

    ReplyDelete
  12. kak mia, sy tag akak.. :)

    http://blogcontestgiveaway.blogspot.com/2013/10/giveaway-yeayyibu-arif-bagi-duit-raya.html

    ReplyDelete
  13. tu sebab tak berapa suka keje kerajaan kalau masalah begini jadinya....sabau jer ler....

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.