image Kudapan Mee Siput - Mia Liana

Thursday, 7 February 2019

# Family Matters

Kudapan Mee Siput


Kudapan hari ini di kampung. Mee siput. Digoreng dan dimakan bersama sambal dengan rangupnya. Sedap betul. Dah lama tak makan ni. Bila balik kampung saja baru dapat makan. Makanan tradisi orang-orang Johor.



Sekali goreng memang banyak. Siap letak kat dalam tupperware besar. Lama-lama makin susut. Laris dimakan seisi keluarga. Alhamdulillah...


** teringat dulu balik sekolah beli ni....


11 comments:

  1. SA tak pernah makan..adik yang kahwin ngan orang johor pernah ajar cara makan..SA je yang tak cuba sebab macam pelik..lepas ni kena cuba la...

    ReplyDelete
  2. Sedapnyaaa...
    Dulu-dulu balik sekolah rumah kawan jual, lepastu siap sambal kicap, beli campur sekali, pastu renyuk-renyukkan, makan...nikmatnyaaaaaa

    ReplyDelete
  3. alahai sedapnya. org johor mmg biasalah dgn mee siput kan

    ReplyDelete
  4. Sedapnya.Puas hati kalau di goreng kembang sepinggan.Rangup.Lagi-lagi kalau tak masin..sedap.Kadang ada yang terlebih masin dan digoreng tak kembang.Lama tak makan..teringin la pulak.

    ReplyDelete
  5. pehhhh sedapnyaaaa......krap krup krap krupppp...

    ReplyDelete
  6. mee siputt... feveret kita kalau pergi muar je cari.. :D

    ReplyDelete
  7. Dah lama tak jumpa mee siput.
    Masa kecik2 dulu selalu makan.

    ReplyDelete
  8. Kesukaan Sha ini.. Makan dengan sambal tumis, sedapnya.. tapi kat sini susah nak jumpa.. huhuhu.. kena jalan ke selatan baru ada orang jual..

    ReplyDelete