Penjelasan Daripada Seorang Pengasuh

Thursday, October 31, 2013

Penjelasan Daripada Seorang Pengasuh

Tempohari Mia ada buat 2 entri berkaitan pengasuh di SINI dan SINI. Rentetan daripada komen-komen yang ada dalam 2 entri tersebut telah mendapat perhatian daripada seorang pengasuh.

Jemput baca apa yang ingin diperjelaskan supaya jangan memandang negatif terhadap pengasuh.






Terima kasih di atas penjelasan yang diberikan. Setiap orang ada pendapatnya masing-masing. Diharap para pengunjung tidak tersalah faham.

dah 5 hari berlalu... baru sekarang sempat buat entri ini.......

posted from Bloggeroid

20 comments:

  1. Banyak dengar kes2 yg tak sedap didengar tu yg ramai pandang negatif terhadap pengasuh.. Tapi bukan lah semuanya begitu. huhu.

    ReplyDelete
  2. erm.. tulah.. tak semua pengasuh tu jahat..tapi susah jugak nak carik pengasuh yang baik..

    ReplyDelete
  3. same jugak citernye like x semua prmpuan bertudung tu baik. x semua pak guard tu pemegang IC palsu. x semua artis yg suka pakai baju seksi tu xde niat nak berhijab. basically, kita x blh terus give a total negative view on something or person :)

    ReplyDelete
  4. dalam setandan pisang yang dianggap busuk, pasti ada juga yang elok dimakan

    ReplyDelete
  5. dalam bab ne kita kena pandai memilih dan mengawal.. kalau tidak kita sendiri yg kena.

    tak semua pengasuh tu kejam, ada jg yg baik tp tu la...yg kejamnya byk tp yg baiknya setompok je.. nak cri yg setompok tu la yg susah :)

    ReplyDelete
  6. mak sy pon pengasuh.. mak sy caring orgnya ;)

    ReplyDelete
  7. Ni lah orang kata kerana nila setitik rosak susu sebelanga.. Kerana 2,3 orang pengasuh yang bersikap kejam, habis semua pengasuh2 lain terpalit sekali..
    ZON PERMAISURI CHOMEL

    ReplyDelete
  8. hm krana nila stitik je..hbs rosak susu..kena ubah pemikiran, bukan smua pgasuh tu jahat @ xbaik..sglintir je..tu pn mgkin terdesak..kdg2 ape yg sy tgok kt tv tu geram jugak..cuma xpnh terjdi kt diri sndri je =)

    ReplyDelete
  9. pastikan pengasuh anak kita adalah org yg kita kenal latarbelakangnya...saya hantar anak sy ketika itu berumur 2 bulan pada ibu tunggal yang menjaga 10 org budak iaitu 3 org bayi dan beberapa org kanak berumur 2 tahun hingga darjah 3. pada awalnya dia tak mahu memberitahu jumlah anak yang dijaga..tetapi setiap hari sy lihat makin ramai kanak2..pada awalnya suami ragu2 dengan keupayaan menjaga anak kami tetapi saya perhatikan dahulu samada dia mampu menjaga anak saya sebaik mungkin atau tidak dgn bilangan kanak2 yg dijaga...alhamdulillah sehingga hari ini anak saya menjangkau umur setahun..anak sy cukup diberi mkn..dibersihkan ketika ambil pulang dan dia makin ceria..hanya pengasuh yg mmpunyai nilai kasih syg yg tinggi pada kanak2 dan mampu mengganggap anak dibawah jagaan seperti anak sendiri sahaja mampu menjaga anak2 asuhan dengan baik.

    ReplyDelete
  10. Sy rase mane2 pengasuh kene gi kursus mengasuh..mengasuh anak sendiri x sama caranya dgn nk mengasuh anak org..

    ReplyDelete
  11. mungkin tak semua pengasuh macam tu kan...sebab tu lah dia terpanggil untk meluahkan pendapat...

    ReplyDelete
  12. Betul juga, bukan semua pengasuh tak elok, ada juga yang elok. Akak pengalaman dah macam-macam hantar anak ke pengasuh dan taska ni

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum mia..yer la mama pun salah seorang pengasuh ni pun faham...x semua pengasuh yang berperangai begitu...

    ReplyDelete
  14. yelah, bukan semua pengasuh perangai x elok. Pandangan streotaip ni ada kat mana pekerjaan. sama la mcm org kata kerja jd cikgu goyang kaki, hakikatnya...

    jemput join segmen.
    http://talkdramalove.blogspot.com/2013/11/segmen-2-juara-mengomen-by-tiera-nordin.html

    ReplyDelete
  15. apabila kita memberi komen,kita jangan terlalu negatif dalam sesuatu perkara,saya sebagai pengasuh juga, saya dapat lihat 2 perkara dalam bidang ni,apabila kita mengasuh demi duit semata-mata,maka duit yang kita dapat,jika kita mengasuh kerana Allah,duit dapat pahala pun dapat...wallaualam...terima kasih mia di atas pencerahan tersebut...

    ReplyDelete
  16. Harapnya Eraz tidak silap memilih pengasuh untuk Zara..

    ReplyDelete
  17. Kdg kala, kerana sedikit keburukan.. kebaikan yg banyak mudah dilupakan org..

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.