image Pecal Lele - Mia Liana

Wednesday, 5 September 2012

# Family Matters

Pecal Lele



Sedapnya dapat makan pecal lele... Tengahari tadi Mia makan ni. Terus meleleh... Makan panas-panas... Terus licin dibuatnya.

Kesedapan pecal lele bergantung pada sambalnya dan garingnya ikan yang digoreng. Kalau tidak pandai buat, memang tidak sedap rasanya.

Rasanya kali terakhir makan pecal lele ialah pada enam bulan yang lepas. Lama betul...

p/s : siapa yang belum rasa... jemputlah rasa ya....
Published with Blogger-droid v2.0.6

36 comments:

  1. meleleh² tgk... jemput la dtg majlis d0d0l ahad nie k :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uikkkk terangkat... Wahhh Ahad ni ya majlis Dodol. Jauhla tak dapat datang. SELAMAT PENGANTIN BARU ya...

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. sedapppnya! x pernah try lg yg ni. slalu mkn yg ayam penyet tu je. hihi

    ReplyDelete
  4. mcm mnana rasenye yer..tak sure la plak pernh rase ke tak..mana sdap ngan sambal blacan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya lebih sedap sebab ini bukan sambal belacan. sambal khas untuk pecal lele... memang terangkat kalau makan ni...

      Delete
  5. Mia... keciknya lele tu... macam tak cukup je.... OKje tak kisah... garing ke tak.... memang belasah je...he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah.. kalau suami mia memang minta 2 ekor lele... bagusnya hainom, tekak tak cerewet...heheheh

      Delete
  6. ikan keli goreng ke tu? hehehe nampak sedak je...hehe

    ReplyDelete
  7. sis , Kalau kat negeri johor , pecal ikan keli buat macam kuah lemak .. lagi sedap .. kalau nak rasa dtg Muar ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh... mesti sedap tu. kak mia dah pernah rasa yang masak macam tu... memang best.

      Delete
  8. pecal lele..mmg nama dia mcm tu ke sis..tgk menu cmpur2 jer hehee ^_^ sedapp ikan keli tuh haihhh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang namanya begitu shida. ada ikan, sayur dan sambal..

      Delete
  9. Sedapnyaaaa...
    Tak pernah makan pecal lele :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh jangan segan... cubalah makan ni sally. memang sedap..

      Delete
  10. sedapnya.. sy dok fokus tgk ikan tu saja, my fav ^^

    ReplyDelete
  11. salam kenal..=)
    Inikah yang dinamakan pecal lele??
    ada ikan kelilah...
    sedapnya...>_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal juga ya herma.. ya inilah dia rupanya pecal lele. ;) meamng sedap

      Delete