image Bila Sofea Mula Menabung... - Mia Liana

SAPS Ibu Bapa ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Thursday, 21 July 2011

# Family Matters

Bila Sofea Mula Menabung...

Sofea sekarang dah pandai ambil tabung dia sendiri dan letak atas tilam. Lepas tu, dia akan minta duit syiling dari mak dan ayahnya. Memang kami asingkan duit syiling setiap hari dan kumpulkan untuk Sofea. Bila malam-malam macam ni, barulah Sofea masukkan duit ke dalam tabung.

Yang paling Sofea suka sekali ialah bunyi ketiiinnnggg bila duit syiling itu jatuh ke dalam. Mula lah dia tersenyum kemudian ambil duit syiling lain pula. Begitulah seterusnya sehingga habis semua duit syiling dimasukkannya.

Jom tengok aksi Sofea menabung. zassss..









p/s: kecil-kecil dah pandai menabung. harap sampai ke besar lah ya, Sofea....

14 comments:

  1. bagusnya sofea :) auni tu pun suka menabung. kalau terjumpa duit syiling kat dalam rumah tu terus bagi kat ummi "ummi, duit...duit" sambil tunjuk tabung.

    ReplyDelete
  2. alololo tomeiiiiiinyer dia... rasa mcm nak cubit2 jer pipi dia tuuuu

    ReplyDelete
  3. Wah! Cutenye Sofea menabung.. nanti besaq kompem dah boleh beli rumah sebijik.. HEHE

    MySuaraBlog: Blog Pilihan : Daniel Adie

    ReplyDelete
  4. kecik2 dah pandai..besar nt mst pakar matematik ni..hehe

    ReplyDelete
  5. Bagus Sofea tu menabung sejak dari kecik.
    Boleh ajar berjimat cermat.
    Cuma yang risaunya, takut bila dah penuh tabung, mama amek pergi shopping.
    Hehehe.

    :P

    ReplyDelete
  6. eeeecomelnyeee..... upe same cam org kat ataaaaas tuh.. hehe

    ReplyDelete
  7. @Princess Solehah tu lah.. kecik2 kena ajar dia simpan duit.. nanti dah besar akan terbiasa...

    ReplyDelete
  8. @ADZA IRDAWATI aka MAK DARA uikkk hehehh.... nanti kena lempang dengan sofea karang... sekarang ni dia dah tak suka orang cubit dia..

    ReplyDelete
  9. @ZWAN SABRI hmm... rumah mainan boleh lah... letak anak patung...

    ReplyDelete
  10. @Cari Rezeki setakat ni sofea hanya boleh mengira 1 sampai 5 je... heheh.. suruh sambung lagi, dia kata "dah abis".

    ReplyDelete
  11. @Judiene uikkk takde lah... duit sofea, kalau tabung dah penuh masuk dalam bank...

    ReplyDelete
  12. @Apel D. Doragon memanglah... dah atas tu mak dia.... hehehhe

    ReplyDelete