Program Kesedaran Dan Pemantapan Laman Web / Portal MPS

Pada hari Khamis 30 Jun 2011, Mia telah menghadiri Program Kesedaran Dan Pemantapan Laman Web / Portal MPS yang dianjurkan oleh Unit Perancang Ekonomi, Jabatan Perdana Menteri (EPU) bersama SKALI Web Services Sdn bhd (SKALI) bertempat di Palm Gardens Hotel IOI Putrajaya. 

Objektif Program :

  1. memberi kesedaran dan penerangan kepada Kementerian/Agensi/PBT untuk mempertingkat kualiti laman web/portal seterusnya merealisasi matlamat kerajaan untuk menepati sasaran sebagai saluran penyampaian perkhidmatan kerajaan yang berkesan kepada kumpulan sasar
  2. memberi pendedahan kriteria penilaian pengemaskinian laman web/portal agensi kerajaan yang dipantau secara berkala oleh MAMPU
  3. mengenal pasti ciri-ciri tambahan penilaian laman web/portal Kementerian/Agensi/PBT ke arah penarafan yang lebih tinggi dalam Malaysia Government Portals and Websites Assessment (MGPWA) 2011 oleh Multimedia Development Corporation (MDeC)
Projek MPS ini melibatkan 152 laman web/portal terpilih selama 6 tahun mulai 2008 sehingga 2013 dan sekarang sedang melalui fasa ke 3 iaitu inovasi yang lebih kepada pelaksanaan teknologi terkini ke atas laman web yang terlibat.

Pembentangan dibuat oleh pihak MAMPU dan SKALI bagi status pengemaskinian aktiviti-aktiviti dan pembangunan projek MPS pada 2011/2012. Ramai yang menghadiri program ini dan tidak sangka pula Mia terjumpa dengan kawan lama Mia (terputus hubungan sejak tahun 1998), Rohaizal yang sekarang bekerja dengan SKALI. Tiba-tiba teringat pula kisah lama.

Antara gambar-gambar yang sempat diambil.zzasssss...







p/s: selepas selesai, Mia pun bergerak ke Pejabat Pengerusi di Kuala Lumpur

Post a Comment

6 Comments

  1. Terima kasih atas kehadiran Pn Juliana ke Majlis taklimat. Insyallah Fasa ke 3 perlaksanaan MPS akan dilaksanakan dengan program Innovasi.

    Terima kasih padamu Ya Rahman yang melimpahkan pertemuan yang penuh kejutan ... Jazakallah

    ReplyDelete
  2. blog yg cntik...entry pun bgus2...:)..suke blog ni..salam perkenalan ye..:)

    " nak rm50 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik rm50 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

    berminat ?? klik link di bawah ni..:)

    [ Contest ] Anda Bagi Gambar , Prince Bagi RM50 !!!
    [ Politik ] Nak Topup Pun Kena Cukai 6 % Kew ?

    ReplyDelete
  3. @Roy sama2... tak sangka juga boleh jumpa kat sini... kawan lama...

    ReplyDelete
  4. @pRiNCe terima kasih.. blog prince pun blog yang hebat juga... :)

    ReplyDelete