image Jangan Lupa - Mia Liana

SAPS Ibu Bapa ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Friday, 5 July 2013

# From Me

Jangan Lupa

Entahlah... malam ini agak emosi sedikit. Mungkin penat sangat kot.



Sedih sedikit. Mungkin agak sensitif. Kadang orang tak tahu tentang kita. Tidak semestinya kita kena beritahu semuanya pada orang. Susah payah dan keperitan yang kita alami.

Mungkin mereka tidak merasa apa yang kita rasa dahulu. Kita tak minta apa-apa balasan pun dari mereka walaupun dah banyak berkorban untuk mereka.

Apa salahnya cuma ingatlah kebaikan dan jasa kita pada mereka di kala mereka susah dahulu. Sudah memadai, untuk menghargai kita walaupun mereka lebih senang dari kita sekarang ini.

sekadar luahan... jangan ditanya kenapa...

44 comments:

  1. relaks.... cool.. jangan emosi banyak-banyak nanti bawah penyakit .. smile always...

    ReplyDelete
  2. Kak Mia, saya doakan Kak Mia sentiasa tenang. Banyakkan doa kepada Alla semoga dikuatkan hati Kak Mia untuk hadapi manusia2 sebegini.

    ReplyDelete
  3. Biasalah budi baik di balas kejahatan sejak turun temurun. Banyakkan bersabar dan berdoa kepada yang Esa. Perjuangan rasul2 dan nabi2 terdahulu pun penuh dugaan dan ujian.

    ReplyDelete
  4. Apapun, sabarlah kak mia. Ini adalah ujian utk mengukur sejauh mana kak mia mampu bertahan. Ini adalah lumrah dunia akhir zaman kak. Wan yakin, pasti ada hikmah dan sesuatu yg lebih baik menanti kak mia disebaliknya. Cuma kak kena kuat semangat yer. Mmg senang utk berkata-kata tapi sbg sahabat blog, ini adalah yg terbaik sbg penguat semangat. maaf yer kak kalau terlebih sudah... :) SMile kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe wan.. terima kasih ya sudi support kak mia. alhamdulillah, hari ini dah tenang bila baca novel..

      Delete
  5. biasalah orang tak ada di keadaan kita, cakap senang, yang merasa ini lebih perit, semoga Allah mudahkan urusan akak

    ReplyDelete
  6. hurm sabar ye sis mia..jangan ambil hati sangat..sis mia sabar pun,banyak dah pahala tu,cuba senyum sikit..hah kan manis tu he3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok.. tengah senyum ni sebab dapat follower macam alea.. pandai memujuk. thanks..

      Delete
  7. Salam Mia,
    Tidak salah dah lebih elok jika diluahkan, jgn dipendam kerana ia akan menjadi kudis yang lama2 akan merosakkan diri...Kami di sini sudi mendengarnya jika itu dapat meredakan dan memberi ketenangan buat anda... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam.. bin muhammad. terima kasih ya. terharu dengan kata2 peransang ini.

      Delete
  8. Mungkin ini petunjuk dr Allah nk bgtau sapa kawan sapa lawan. Sabar ye kak mia...

    ReplyDelete
  9. Insyaallah, apa yang berlaki, ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  10. muja pun tengah rasa benda yang sama kak mia,, sobs

    ReplyDelete
  11. ermm.. biar kan je apa orang nak buat kak,..
    jangan ambik peduli sangat..
    sabar kak mia ek..

    ReplyDelete
  12. kdg2 ada jugak rasa mcm tu.. tapi bila fikir balik mungkin perasaan kita je.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. tapi perasaan takkan jadi macam ini kalau tiada penyebabnya...

      Delete
  13. bukan susah pn nak menghargai kebaikan yg dilakukan.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bukan susah... tapi yang terjadi selalu sebaliknya...

      Delete
  14. org buat baik dgn kita haruslah kita ingt n doakan dia juga.. y buat xelok utk kita un kita kena ingt sbb melalui dialah kita kuat! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih ya aisya.. kata2 yang cukup untuk memberikan semangat buat kak mia...

      Delete
  15. Tentu rasa lega selepas semuanya diluahkan. Inilah antara asam garam kehidupan yang menjadi ujian buat kita. Moga Mia sabar dan tabah menghadapinya..

    ReplyDelete
  16. kekadang orang yang berhutang terlupa akan peminjamnya, orang yg menerima pemberian org terlupa akan satu keikhlasan, orang berbudi kita berbahasa tetapi kenapa tidak pandai untuk menghargai satu pemberian dan melupai saat-saat memerlukan....???

    ReplyDelete
  17. semoga kak mia diberikan ketabahan dalam menghadapi apa jua masalah. keep smile ya kak mia :)

    ReplyDelete
  18. biasa la tu manusia time susah je dia cari kita, time senang tak perlu nak cari kita lagi...hehehe

    ReplyDelete