image Jangan Sombong - Mia Liana

Thursday, 18 July 2013

# Pearl

Jangan Sombong

Dalam dunia ini, walau tinggi mana pun kita di mata orang lain, walau besar mana pun pangkat kita. Itu bukan milik kita yang kekal. Buat apa nak sombong...




Orang yang sombong itu
Umpama berdiri di atas gunung
Lalu dia melihat orang lain kecil
Namun dia tidak sedar
Yang orang pun melihatnya kecil


jangan sombong dan bermegah diri....

posted from Bloggeroid

46 comments:

  1. Betol tu...sekali pandang cuma dapat melihat hembusan angin...
    hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh... itu yang cik akak nampak ya... ada jiwa seni ni...

      Delete
  2. Take note kak..
    Org smbong slalu rugi.

    ReplyDelete
  3. sedih bila kita tegur orng lain, tapi orng lain tak layan.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe zuan... sekurang2 nya kita dah jalankan tanggungjawab kita sebagai kawan. terpulanglah pada kawan itu, nak terima atau pun tidak. suatu masa nanti, bila dia dah sedar, barulah dia nampak siapa kawan yang baik sebenarnya... bersabarlah...

      Delete
  4. Replies
    1. yuppp.... samalah dengan kak mia. macam lah bagus sangat kan...

      Delete
  5. Setuju!...
    Janganlah sesekali kita bongkak... =D

    ReplyDelete
  6. lumrah manusia..bongkak dgn sedikit yg ada em

    ReplyDelete
  7. jangan sombong dan bermegah diri.... setuju dengan ayat tu..

    ReplyDelete
  8. betul2.. tak ke mana pun kalau kita sombong dgn org lain.. huhu

    ReplyDelete
  9. betul tu. setuju sgt. bukan boleh bawak mati pun pangkat dan harta yang ada.

    ReplyDelete
  10. menggapai awan di langit jangan lupa rumput di bumi....

    ReplyDelete
  11. betul tu jangan sombong ini semua pinjaman saja..

    ReplyDelete
  12. Betul 2x... Mintak2 Mawar dijauhkan dari sifat sombong. Amin... :)

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum mia...yer betul tu mama sokong...:)

    ReplyDelete
  14. Boleh sombong...klu kita blh golek msuk lubang kubur sndiri....

    ReplyDelete
  15. betul kak mia..setuju sangat...

    ReplyDelete
  16. setuju sangat dengan kata-kata kak mia..

    ReplyDelete
  17. Setuju sangat.
    Rasa bangga diri tak akan mampu menolong kita..

    ReplyDelete