Pentingnya Auto Post Bagi Blogger Yang Sibuk


Di petang yang berbahagia ini, Mia ingin berkongsi cara blogger yang sibuk membuat auto post. Sebenarnya, menjadi blogger tidak semestinya mesti mengadap komputer 24 jam. Kadang-kadang kita tengok blogger ini sedang sibuk dengan meeting ke... belajar ke... exam ke... tetapi blognya sentiasa update. Pelikkan? Di harap pengunjung blog ini dapat memahami kesibukan Mia yang teramat sangat kerana ada masa lagi dalam tempoh 2 bulan sebelum Mia tamat pengajian di OUM.

Harus diingat bahawa tidak semua pengunjung blog kita ini adalah blogger. Kalau blogger tentulah tahu fungsi auto post ini. Mia cuma nak jelaskan kepada pengunjung blog ini yang bukan terdiri daripada kaum blogger. Sememangnya menjadi sebahagian di dalam komuniti blogger memang best. Terutamanya bila entri yang dipaparkan mendapat banyak trafik atau kunjungan daripada ramai orang. Itulah kepuasan yang dicari sebenarnya. Tentulah suka, ada orang datang blog kita, walaupun entri yang dibuat adalah entri-entri biasa. Yang penting sekali, blog perlu sentiasa update.

Kebanyakan entri di dalam blog ini adalah scheduled post di mana Mia telah set kan date dan time ianya akan publish. Tidak semua entri boleh dibuat secara real time post. Sebab itu terkadang Mia hanya memasukkan entri yang sumbernya daripada emel ataupun maklumat-maklumat lain.

Diucapkan ribuan terima kasih pada semua yang sudi singgah di blog Mia yang tidak seberapa ini. Sesibuk mana pun, Mia akan cuba sedaya upaya untuk update blog. Janganlah serik untuk singgah sini lagi ya...

p/s: sayang anda semua ketat-ketat...

Post a Comment

10 Comments

  1. samalah kak, kebanyakannya memang auto post jer..

    ReplyDelete
  2. penah nak wat auto post tp xjadi pon..huhu xtau silap katne..

    ReplyDelete
  3. saya biasa buat kalo ada plan nak ke mana2...

    ReplyDelete
  4. sama la.. kdg2 aku pun buat oto n3...
    tu yang masa sibuk meneran dalam labour room blog tetap updated hihihi!!!

    ReplyDelete
  5. selalu buat entry auto-post ni...
    terutamanya hari sabtu, ahad atau public holiday... hehehe ;P

    ReplyDelete
  6. saya rajin juga buat auto post..lebih2 lagi waktu internet sedang laju...takut esok2 internet slow,jangankan nak buat entry nak baca blog orang pun payah...maklumlah kawasan sini slow giler internetnya..

    ReplyDelete
  7. setakat ni baru skali pnah wt en3 style auto post, huh...

    ReplyDelete
  8. owh, ternyata bisa dibuat kaya gitu ya....
    q malah baru tau. hehehe
    mkasih ya....

    ReplyDelete