image Tips Hilangkan Karat - Mia Liana

SAPS Ibu Bapa ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Wednesday, 22 February 2012

# Tips

Tips Hilangkan Karat

Mia ada terima emel tentang cara-cara untuk menghilangkan karat. Menarik betul. Tidak perlu susah-susah. Hanya menggunakan sos tomato sahaja. Selamat mencuba!

Cara-caranya....

kenalpasti tempat yang berkarat

sapukan sos tomato di tempat yang karat dan biarkan selama 2 jam

kemudian, barulah boleh dilap dengan sponge periuk yang lembap

akhirnya, hilangkan semua karat tadi dan nampak seperti baru semula

sumber : emel

p/s: Mia belum cuba lagi, kat dalam rumah ni belum ada lagi yang karat...

18 comments:

  1. biar betul...guna sos tomato pun boleh...

    ReplyDelete
  2. kalau ada benda karat leh la try nanti kan

    p/s puteri dah ping ke fanpage :)

    ReplyDelete
  3. kene pakai sos tomato je ke? sos cili blh x?

    ReplyDelete
  4. kalau otak berkarat ada tak cara-cara nak cuci? hu3

    ReplyDelete
  5. bijak2... boleh try.. nk try sental lah//

    ReplyDelete
  6. magiknya sos tomato ni rupanya, boleh cuba nnti.

    ReplyDelete
  7. bagus lah sis...
    nak try nti...jimat..heheh

    ReplyDelete
  8. Laaa klu cam tu trus msak sweet sourlah. Hi hi...

    ReplyDelete
  9. ada yg dah cuba ke? menjadi tak?

    ReplyDelete
  10. betul tu mmg berkesan..sy da cuba pada cerek air yg da karat..bile tgk hasil nmpk macam baru beli..

    ReplyDelete