image Baju Raya Serba Merah Sekeluarga - Mia Liana

SAPS Ibu Bapa ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Monday, 20 August 2012

# Family Matters

Baju Raya Serba Merah Sekeluarga


Inilah baju raya kami sekeluarga. Merah sedondon. Senang. Satu tema. Ternyata kain cotton denim ini lembut dan tidak panas. Sofea boleh pakai dengan selesanya di sepanjang hari raya pertama. Tahun lepas cuma boleh pakai sekerat hari sahaja sebab jenis kain yang panas (beli ready made).

Ingat tak tempohari yang Mia tempah baju raya pada hari puasa yang kedua. Nasib baik sempat siap sebelum raya.

Tapi baju kurung Mia tidak sempat untuk dihantar jahit manik atau pun sulam. Cari-cari juga tapi tiada siapa yang sanggup. Jadi sebagai alternatif Mia pakai tudung merah bercorak bunga. Nampaklah sedikit serinya.

Seronoknya bila raya sekeluarga dengan baju raya satu warna. Orang pun senang kenal, ini ayahnya.. ini maknya dan ini anaknya....

p/s : so sweet....

Published with Blogger-droid v2.0.6

12 comments:

  1. Replies
    1. oooo... belum terfikir pula nak tema warna hitam... menarik juga tu...

      Delete
  2. Selamat Hari Raya,
    kalau org cina mesti mau merah utk hari kebesaran.

    ReplyDelete
  3. tema warna merah yer..
    Sop warna hijau :)

    ReplyDelete
  4. Selamat Hari Raya :)

    Jemput Baca/Komen .

    http://mynameishafizah.blogspot.com/2012/08/selamat-hari-raya-aidilfitri.html

    ReplyDelete
  5. yer laa kn, satu kaler kn senang citer ^^

    ReplyDelete
  6. baguslah jimat kan hehee..lg senang sbb xbyk hal len nnt kalo nk masing2 nye slera nnt mcm2 heheee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uikkk hehehe... Paling Kak Mia suka masa sidai baju2 ni kat ampaian. Nampak sweet aje...

      Delete