image Borong Kerepek Pisang - Mia Liana

SAPS Ibu Bapa ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Sunday, 5 August 2012

# Family Matters

Borong Kerepek Pisang

Borong Kerepek Pisang

Update blog guna mobile ni. Sedang bertandang ke rumah kawan suami Mia. Dihidangkan dengan kerepek pisang. Aduhai sedapnya. Makan sampai tidak boleh berhenti. Memang sedap sangat.

Kami pun terus beli 4 bungkus kerepek pisang. Nasib kawan suami Mia ni beli banyak bungkus. Dia beli kat Batu Pahat. Lagipun sekarang ni susah nak dapatkan pisang. Itu yang kerepek pisang agak mahal sedikit.

Suami Mia dan Sofea memang suka makan kerepek. Nanti Mia nak simpan 2 bungkus untuk hari raya nanti. Biasalah kalau makan kerepek, kadang tak perasan, satu bungkus pun boleh habis sekali makan.

Kuat betul penangan makan kerepek ni lebih-lebih lagi kerepek pisang. Memang terbaik....

18 comments:

  1. betul tu mia kalau makan kerepek mesti leka. tgok2 dah habis satu tuppaware tu. Kat umah nie kekacang dgn kerepek2 mesti wajib ader utk hari raya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang gitu lah. lagi-lagi masa makan tu tengok tv. memang tak perasan, cepatnya boleh habis..

      Delete
  2. huhu..yup..suke kerepek lg bbnding biskut raye len..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah..sama la. biskut raya kalau makan banyak boleh cepat muak..

      Delete
  3. buat sndiri je mia, senang je hehe dlu time raya selalu tolong mak buat kepek pisang ni..apepon tahniahla msh suka mkn mknn tradisi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm.. mia tak reti buat sendiri. nanti jadi lain pula. bestnya ajai pandai buat...

      Delete
  4. mkn saja mmg sedap kak..bila xada sume jd sedap hehee..bila ade..mcm xnk mkn lak heheee ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kan...selera tekak ni takleh nak dijangka...

      Delete
  5. Betullah.... rasanya Raya ni nak banyakkan kerepek.... biskut raya cepat muak!

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. uiii susah semestinya. ni baru je borong kerepek pisang, belum lagi kerepek yang lain... hihihi...

      Delete
  7. Nie favorite sofea dan ayahnya, takut tak sempat dihidangkan pada aidilfitri nie. ....dah abis kena kunyah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uikkk... Nanti nak sembunyikan kat tempat rahsia....hihihi...

      Delete