Tuesday, August 14, 2012

Cat Pagar Rumah

Hari Sabtu lepas, dengan keadaan cuaca yang panas terik kami sekeluarga telah menjayakan operasi cat pagar rumah. Tak tahu kenapa bila dah dekat nak hari raya Aidilfitri baru sibuk nak buat semua ini. Padahal boleh juga cat pagar rumah pada waktu lain. 

Operasi dimulakan dengan membersihkan pagar menggunakan kertas pasir. Kemudian dibasuh dengan air. Setelah kering barulah mula kerja-kerja mengecat.

Memang seronok bila mengecat. Sofea pun tolong sama. Memang dah lama nak mengecat. Maklumlah dah lama sangat dah, kali terakhir cat pada tahun 2007.

Jom tengok gambar-gambar kami.... pssttt Mia tiada dalam gambar sebab jadi tukang ambil gambar.... zassss...



Bahan-bahan yang diperlukan thinner, cat, bekas cat, berus cat dan kertas pasir (kertas pasir tiada dalam gambar sebab sedang digunakan oleh Suami Mia)

Dan inilah hasilnya...... siap juga akhirnya operasi cat pagar...



p/s: ada hajat juga nak cat tembok dan dinding luar rumah tapi belum berkesempatan lagi...

40 comments:

  1. hehehe umah kite pon dlm proses mengecat hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo sempatlagi ni fafa.. selamat mengecat...

      Delete
  2. Kalau mengecat pagar ni, tang menggosok dgn kertas pasir tu yg tak sanggup..
    Kena cat semua mia, baru lah berseri2 rumah raya ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... leceh nak cat pagar ni...

      pssst takpasti sempat ke... nak cat semua yang kat luar. huhuhu

      Delete
  3. dh cantik dh pgr kak mia. nk raya kan. :)

    selamat hari raya. >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah nak raya ni... selamat hari raya ya ariema..

      Delete
  4. tahun nih pun rumah, pagar semua cat baru! hehe

    selamat hari raya kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo samalah kita... selamat hari raya juga ya lia... :)

      Delete
  5. wah..beraya sakan nampak gayanya ni..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. uikkk pagar je baru sakan.. tuan rumahnya belum lagi...hehehe

      Delete
  6. waaa pagar raya la jawabnye taun ni yee kakmia :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah macam tulah... pagar yang dah raya dulu ni..

      Delete
  7. hihi...dah cantik pgar..spt baru..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah.. boleh guna lagi pagar ni.. bila dicat nampak baru betul.. suka tengok..

      Delete
  8. cantikkkkk warna pagar tu.. rajinnya sofea tolonggg ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak... sofea tolong juga. lepas tu basah satu badan dengan air.. huhuhu.. langsung main air terus...

      Delete
  9. Replies
    1. tu lah rozuan.. sofea memang rajin kalau bab-bab tolong menolong ni.. dia lah yang paling sibuk..

      Delete
  10. Replies
    1. haah.. tahun ni baru pagar nak raya... tahun lepas-lepas tak raya2..

      Delete
  11. Biasa la....'seh' dia datang time nak raya.... baru best!! he...he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah... bila 'seh' datang ni.. abis semua nak dibuatnya.. puasa2 pun boleh ada tenaga... huhuhu

      Delete
  12. kak mia guna cat ape 2?, nice la colour dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm warna coklat leather... Beli 1 liter. Itupun tak habis guna lagi...

      Delete
  13. assalamualaikum mia....eloklah tu sebab dah lama tak tukar cat yer n dah cantik akhirnya...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam... haah kesian juga sampai dah karat tu yang lama guna kertas pasir sebelum dicat...huhuhu

      Delete
  14. cantikk dah pagar kak mia..dia pun nk raya juga hehee..tahun ni mmg xbercat rumah sbb last year baru je renovate umah nih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uikkk hehe... Terima kasih Shida. Kesian kat pagar tu sampai dah berkarat... Huhuhu...

      Delete
  15. Rumah Sop x der pagar sendiri.. x leh lah cat.. hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala... rumah sop kan pangsapuri. boleh juga cat. cat pagar grill rumah. heheh

      Delete
  16. dah lama jga xmengecat pagar....biarkan je,sbb nnti pagar tu nak kena tukar.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh lagi hebat nak tukar pagar. kak mia pula, masih boleh guna pagar ni, cuma kena cat aje... hehehe

      Delete
  17. Wah pagar raya.. Rajin Sofea menolong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah.. nur. pagar dah raya dulu, tuannya belum lagi... huhuhu

      Delete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

July Top Supporters