image Di Hari Pertama Persekolahan - Mia Liana

Saturday, 5 January 2013

# Family Matters

Di Hari Pertama Persekolahan

Di Hari Pertama Persekolahan 

Musim persekolahan telah bermula pada 2 Januari 2012 yang lepas. Mia memang dah berhasrat untuk ambil cuti 2 hari sebab nak tengok Sofea di hari pertama persekolahannya. Tahun ini umur Sofea 4 tahun. Cuti sekolah tempohari Sofea memang tinggal di Johor Bahru dengan Mia. 

Hari pertama naik sekolah tadika ini, Sofea suka sebab dapat jumpa dengan kawan-kawannya.. Nasib baiklah Sofea dah mula sekolah tadika dari bulan September 2012. Jadi kali ini, Sofea tidak rasa kekok untuk sekolah. Cepat betul masa berlalu...

Tahun ini kami doakan agar Sofea dapat belajar bersungguh-sungguh untuk dapat banyak hadiah pada akhir tahun ini. Sofea dah tanamkan cita-cita ini sejak Majlis Graduasi tahun lepas bila nampak kawan-kawannya berjaya menjadi pelajar terbaik matapelajaran dan keseluruhan. Dia pun nak juga..

Jom kita tengok hari pertama persekolahan Sofea di Tadika Ilham Sarjana...









Tahun ini, sebelah pagi Sofea pergi sekolah tadika dan sebelah petangnya pula belajar mengaji di masjid.  Manja betul dengan Nenek dan Atuknya. Memang Sofea nak sekolah tadika di sini. Dah kehendak dia, kita ikutkan saja. Yang penting dia nak belajar.

p/s: hujung minggu baru dapat jumpa Sofea... sayangnya kat Sofea..

36 comments:

  1. COMELNYE SOFEA :) .. WAHHH .. BGUSLA .. SEMOGE SOFEA BERJAYA :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. haah seronok bukan main lagi... tu yang dia suka sekolah tadika..

      Delete
  3. wah mmg sofea pandai berdikari sjak kecil la..:)

    ReplyDelete
  4. sofea mirip sis
    mata tuuu

    bestnya baju sofea macam sailormoon laaaa =0

    ReplyDelete
  5. harap2 nnti sofea jd cm mama dia..penuh berilmu..kannn

    ReplyDelete
  6. harap2 sofia enjoy n bersemangat dengan dunia persekolahannya..

    ReplyDelete
  7. Wahhh seronoknya sofea naik sekolah tadika pada umur 4 tahun. Tahniah sofea rajin-rajin belajar.

    ReplyDelete
  8. Atotot! comelnya dia ! hehe, semoga rajin belajar dan pandai2 ye. Grab bagi habis hadiah untuk tahun ni, hehehe

    ReplyDelete
  9. ehehh kiutnye sofea ! semangat die nak belajar.. blaja rajin2 ye sygg.. jd anak solehah :) alhamdulillah, bangga akak ade ank cemerlang & OMEI :D

    ReplyDelete
  10. rasa macm baru semalam miza baca kisah sofea kacau kak mia siapkan assignment. sekarang pulak sofea dah masuk tadika. cepatnya masa berlalu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah lah kan miza.. terasa cepat je sofea dah besar...

      Delete
  11. baju sekolah sofea cantik la.hehehe

    semoga tercapai cita2 sofea tu :)

    ReplyDelete
  12. Bagusnya Sofea..mudah dia ke sekolah yek Mia,,

    ReplyDelete
  13. comelnya sofea..semoga berjaya adik sofea

    ReplyDelete
  14. comelnya sofea... belajar rajin-rajin ye... ^_^
    moga tercapai cita-cita sofea... :)

    ReplyDelete
  15. berkorban demi ank2...besar tggjawab tu :)

    ReplyDelete