image Review #9 - 10 Perangkap Syaitan - Mia Liana

Thursday, 11 April 2013

# Segmen Follow Dan Blogwalking

Review #9 - 10 Perangkap Syaitan


Tahniah diucapkan kepada Siti Farhahnis atau lebih dikenali dengan nama Anis kerana terpilih memenangi Segmen Follow & Blogwalking #2. Marilah sama-sama kita terjah entri terbaik Anis...

10 Perangkap Syaitan


sombong dan angkuh
bakhil dan kedekut
takbur dan bongkak
khianat
hasad dengki
suka meremehkan orang lain
tidak suka menerima ilmu dan nasihat
ujub atau bangga diri
suka berangan-angan
buruk sangka

Selanjutnya, sila terjah SINI.

Bila baca entri Anis, Mia terfikir adakah sifat-sifat ini ada dalam diri Mia? Risau juga ada 10 ni. Kadang kita tidak perasan dan tanpa disedari ada sedikit sifat-sifat di atas. Mohon dijauhkan. Biarlah bersederhana dan sentiasa merendah diri. Cermin diri kita sendiri, jangan terpedaya dengan perangkap syaitan.

mari berkenalan dengan Anis ya...

58 comments:

  1. Salam manis buat Mia di pagi Khamis yang gerimis... :)

    Hendaknya dielakkan dari perkara-perkara yang buruk.....na'uzubillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam manis juga buat kak ummi... sekadar ingat-mengingati ni..

      Delete
  2. wow.. tak sangke ade info macam ni. banyak membantu dalam memperbaiki diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yupp... semoga dapat memperbaiki diri kita semua..

      Delete
  3. memang takut akan perangkap syaitan itu...terkadang perangkap itu berjaya memerangkap jua..segeralah mengingati Pencipta kita...sesungguhya syaitan itu takut akan ayat-ayat Al-Quran...

    ReplyDelete
  4. mengapa syaitan sering memerangkap umat manusia...itu kerana syaitan itu sendiri telah bersumpah bahawa akan menyesatkan anak cucu nabi Adam..

    ReplyDelete
  5. moga2 kita dijauhkan lah yer sis... In Shaa Allah...amin

    ReplyDelete
  6. semoga dijauhkan kita dari perangkap2 syaitan ini...

    ReplyDelete
  7. harap dapat elakkan diri dari perkara ini . amin

    ReplyDelete
  8. Salam Mia,
    Tidak termampu mengatakan yg diri ini bebas dari 10 perangkap syaitan... Sesungguhnya diri ini hanya insan yang lemah dan sentiasa mengharap peringatan agar sentiasa beringat.

    Tahniah Siti Farhahnis dan Terima kasih diatas entri yg memberi peringatan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam ya bin muhammad... samalah macam mia.... dugaan itu memang kuat.... kena beringat selalu...

      Delete
  9. minta2 dijauhi sifat2 sebegini. Masih belajar menjadi insan yang solehah.

    ReplyDelete
  10. http://eyrrazerra.blogspot.com/2013/04/segmen-cerita-saya-paling-ohsem-by.html

    Mari join segmen yang Eyrra buat ni... Jom menjadi pengarah filem dalam segmen Eyrra ni.. Buat entry yang ringkas n padat jalan ceritanya... Mari mari mencuba... siapa kah cerita yang paling ohsem antara-antara blogger yang join segmen Eyrra ni...

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum mia...moga dijauhkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam mama.... sepatutnya macam tu la.... kena buang jauh2...

      Delete
  12. buruk sangka...aishhh mmg perangkap syaitan ni..selalu kena husnuzon

    ReplyDelete
  13. Betul2..kadang2 tanpa disangka kita juga tergolong dalam golongan berikut..Ya Allah..mohon di jauhkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena cepat2 sedar diri sebelum hanyut.... huhuhu

      Delete
  14. perangkap syaitan.mcm2 syaitan akan buat untuk menyesatkan kita

    ReplyDelete
  15. sy mmg ada semua sifat2 tu....nak kena belajar control lepas ni...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. uiiii kena jaga betul2 ya timi.... bahaya juga tu...

      Delete
  16. Assalamualaikum kak Mia , terima kasih kerana sudi review entri Anis. :)

    ReplyDelete
  17. sharing yg baik dr anis dan kak mia.. sama2,kita jga hati kita

    ReplyDelete
  18. Betul Mia. Kena selalu muhasabah diri utk buang mana2 sifat tak elok ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kan kak salmi.. moga kita pandai menjaga diri masing2..

      Delete
  19. hish ngerinya.... macam pernah buat aje benda2 tu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ngeri pun.. tapi terbuat juga kadang2.. huhuh

      Delete