image Kisah Eclipse Mint - Mia Liana

SAPS Ibu Bapa ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Saturday, 27 April 2013

# Review # Work Matters

Kisah Eclipse Mint


Hari semalam, Mia dah mula gatal tekak dan batuk. Memandangkan ada kerja ad-hoc yang Mia perlu siapkan, tak sempat nak beli strepsil...

Nasib baik dalam handbag ada Eclipse Mint ini, dapat juga menghilangkan gatal tekak sementara. Padahal rasa berangin untuk segarkan nafas. Suami Mia punya sebenarnya. Sambil buat kerja sambil makan gula-gula ini. Rasa segar je tekak. Boleh bercakap tanpa batuk. Bila sedar dah tinggal sedikit. Opppsss...

Balik kerja, sebelum sampai rumah terus singgah beli strepsil dan eclipse yang baru. Lega.... masalah selesai.

pecah rahsia kalau Suami Mia baca entri ni...
Published with Blogger-droid v2.0.6

58 comments:

  1. saya pun selalu batuk sbb tekak pun gata. :3

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. tu la... terasa cepat habis bila dah letak dalam mulut...

      Delete
  3. bagus eclipse mint ni , menghilangkan gatal tekak

    ReplyDelete
  4. Eclipse memang berkesan melegakan gatal tekak.
    Apa kabar Mia ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kan kak lynn.. mia khabar baik..
      alhamdulillah...

      Delete
  5. Dah lama tak makan eclipse. Selalunya makan gula-gula hacks jek. :D

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. ni tgh emergency... kak mia belasah je apa yang ada...

      Delete
  7. bagus benda nie.... selalu jugak remy gunakan.....

    ReplyDelete
  8. oooh paw suami punya ye...hehe nasib tak kantoi....

    ReplyDelete
  9. suka strepsil kalau tekak gatai. sedap pun sedap. hehehe semoga cepat sembuh kak mia

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. bagus sangat tu.... kalau ngantuk, bolwh segar nanti

      Delete
  11. sy ske simpan eclips ni lam handbag
    blh segarkan mata
    lagi 1...blh buang bau mulut...hehe
    ye la bila nak borak2 ngn orang mulut kene wangi..kikiki

    ReplyDelete
  12. haha. momoy pun suka eclipse. memang sentiasa ada dalam bag. lepas makan akan makan benda alah nih
    kalau tak makan pun suka makan juga benda alah nih .
    hehe

    ReplyDelete
  13. hihik...oklah tu..dah ganti dgn yg baru..:)

    ReplyDelete
  14. saya kalo batuk memang tak dapat nak buat apa sebab saya tak reti nak makan strepsils sume tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala kesiannya.... kena terus makan ubat la ni...

      Delete
  15. tekak kalau dah gatal tu memang rasa nak garu jer...

    ReplyDelete
  16. haha.. nanti aida beritahu suami sis mia :P Kalau tekak gatal memang tak selesa kan sis.. kadang2 sampai berair mata dibuatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. uikkkk hehehe aida. memang tak selesa kalau tekak gatal. susah nak cakap. kalau cakap, terus terbatuk...

      Delete
  17. Hehe..suami kak mia punya gula-gula rupanya. Sedap sangat sampai tak sedar tinggal sikit ye kak mia. Classmate saya suka betul makan gula-gula ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah aini... nak hilangkan gatal tekak punya pasal sampai tinggal sedikit.... hehehe

      Delete
  18. skrg deno still batuk tap dah kurang.. deno amik cecair woods:) btw, get well soon kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo.... kak mia tengahari tadi baru gi klinik... thanks deno...

      Delete
  19. hehe alaaa kalau husbnd akak tau die xmarah laa... syg isteri, kan tak sihat.. hehe cpt sembuh kak :)

    ReplyDelete
  20. alaaaamaak kantoi, hehe semoga cepat sembuh yer kak mia, ubat yang ambil tu makan biar habis, hehe

    ReplyDelete
  21. Tanda-tanda nak batuk tu.
    Selalunya kalau tekak gatal akak minum air asam jawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah... dah minum air asam jawa juga tapi tetap nak batuk... huhuh

      Delete
  22. Xpe suami akak punya pun akak punyq jugak... Kekeke, perit kan bila tekak sakit ni

    ReplyDelete