Softec Asia 2013 - Software Testing Conference

Softec 2013 - Software Testing Conference Asia, Test The Walk diadakan di Sunway Resort, Hotel and Spa Kuala Lumpur pada 2 hingga 5 September 2013. Dianjurkan dengan kerjasama antara Unit Perancang Ekonomi Jabatan Perdana Menteri, Jabatan Standard Malaysia dan Lembaga Pengujian Perisian Malaysia atau Malaysian Software Testing Board (MSTB).

Industri pengujian perisian telah dikenalpasti sebagai satu sumber pertumbuhan baru ekonomi negara. Inisiatif Hab Pengujian Perisian Malaysia (MSTH) telah dilaksanakan di bawah Pakej Rangsangan Ekonomi Kedua dan kini memasuki fasa kedua di bawah Rancangan Malaysia ke -10.

Seramai 25 penceramah antarabangsa terdiri dari pakar-pakar ternama dalam bidang pengujian perisian dan jaminan kualiti perisian dijemput bagi sesi ucaptama, plenari, tutorial dan bengkel dalam persidangan ini. Para peserta akan dapat mempertingkatkan pengetahuan mengenai perkembangan teknologi dan aliran terkini industri pengujian perisian.

Gambar semasa conference...








Gambar masa dinner malam tadi...






















Seronoknya dapat menambah ilmu di dada. Pendedahan teknologi perisian yang sangat bagus untuk dikongsikan.

mood teruja....

posted from Bloggeroid

Post a Comment

19 Comments

  1. Pernah jugak seminar berapa hari kat sini dulu kak.. makanan dia, rasa mcm taknak berhenti makan je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal... nad... huhuhu penuh perut dibuatnya...

      Delete
  2. wah.. bagusnya pergi conference macam ni..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum mia...selamat berkursus...;)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum jemput join ye kak mia http://supermonitor99.blogspot.com/2013/09/simple-segmen-exchange-links.html bukan susah kita tekan-tekan je lah :D jum exchange links :D

    ReplyDelete
  5. oh yang ni yang gambar sedap2 tu.. memang terliur deno tengok.. nyum3! :)

    ReplyDelete
  6. Ramai sangat orang, takde peluang bertemu saudari semasa SofTeC Asia tahun ni. Glad you optimized your days at the conference.

    ReplyDelete